Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, April 23, 2016

18 Fakta Hebat Mengenai Military Of Malaysia

18 Fakta Hebat Mengenai Military Of Malaysia Yang Perlu Anda Kagumi

Abaikan fakta ini jika anda tidak percaya atau merasakan ini semua adalah “poyo” semata-mata, tapi inilah hakikat bahawa 18 fakta hebat mengenai Military Of Malaysia yang perlu ada kagumi ini sebenarnya memang telah berlaku dan akan kekal dalam lipatan sejarah dunia:-

1. Malaysia pernah menghantar pasukan tentera semasa Perang Vietnam bagi membantu Amerika Syarikat menjejaki gerila Viet Cong.

2. Malaysia merupakan satu-satunya negara di dunia yang berjaya menghancurkan ancaman komunis sedangkan kerajaan demokratik Vietnam yang dibantu oleh Amerika Syarikat tewas kepada komunis.

3. ATM di perakui PAKAR PERANG HUTAN oleh seluruh dunia dan merupakan satu satunya pasukan yang Berjaya mengekang komunisme..Percaya atau tidak?

4. VAT69 di julang sebagai komando terbaik dunia sehinggakan pasukan ini di dokumentarikan oleh ASIA CHANNEL..Percaya atau tidak?

5. Perisik Malaysia sama ada PDRM atau ATM merupakan perisikan yang paling terbaik dalam dunia..percaya atau tidak? Pada 1988 seorang perisik KGB, Siddiq Ghouse di tangkap kerana merisik Malaysia? Hal ini di buktikan dengan kepantasan Malaysia membasmi Al-Maunnah, KMM, Abu Sayyaf, Jemaah Islamiah dan penganas-penganas lain tanpa mengambil masa yang lama.

6. Percaya atau tidak perisik dan anggota elit ATM dan PDRM, apabila bersara di kehendaki melaporkan diri di balai polis bagi waktu dan masa yang di tetapkan? Mereka juga sukar untuk memohon passport atau visa ke luar Negara.

7. Percaya atau tidak panggilan “cikgu” di gunakan oleh anggota polis merujuk pada anggota ATM?

8. ATM menjadi rebutan amerika dan Britain. Namun ATM memilih Britain kerana ikatan persahabatan yang kian lama terjalin, namun tahukah anda ATM telah menubuhkan sekolah ketenteraan FORT BENNINGS ?? Di sini di perkatakan tentera terhebat adalah SAS (Britain), di ikuti Malaysia (ATM) dan amerika US ARMY. Percaya atau tidak?

9. Bagi menghina Malaysia, Indonesia segaja mengajar angkatan tentera Kemboja. Tapi Indonesia mendapat aib apabila ATM berjaya menerobos kem tentera Kemboja tanpa di sedari dan berjaya mematikan periuk api.!! ini amat memalukan mereka..percaya atau tidak?

10. Pasukan elit pertama Malaysia merupakan Sarawak Rangers dan ini merupakan pasukan paling awal sebagi pasukan elit dari negara2 rantau ini. Percaya atau tidak?

11. ATM di anggap pakar modified dan pakar intergrasi oleh negara luar. Sebagai contoh MiG29N Malaysia satu-satunya pesawat tempur jenis itu yang memiliki peluru berpandu, dan rangking pertama hingga

12 Pemandu pesawat tempur dalam anggota TUDM walau hanya menggunakan pesawat buruk tersebut! ATM juga telah mengubah suai SU-30KMM Malaysia menjadi lebih baik daripada pesawat tempur terbaik dunia iaitu SU-30MKI milik Tentera India. ATM juga mengubah suai SCORPHENE menjadi lebih senyap dan paling efisen dalam misi TLDM! Bahkan percaya atau tidak jika dikatakan kapal kontena sumbangan MISC kepada ATM di ubah suai menjadi kapal serba guna dan kini ia berkhidmat dalam OPS FAJAR mengawal perairan Eden.!!

13. Komando Malaysia pernah membantu tentera AS bagi menandakan sasaran-sasaran tentera Serb melalui Laser Target Designator untuk dimusnahkan dengan “Smart Bomb” dari pesawat pengebom NATO.

14. Percaya atau tidak jika di katakan Komando-komando Malaysia di beri tugas sebagai QSR (Quick Reaction Rescue) bagi tentera NATO dalam perang BOSNIA? Suatu ketika pernah di catatkan dalam newspaper di Amerika..hal ini dan di perakui oleh tentera-tentera asing dan mengelarkan pasukan negara yang datang untuk garisan mati.

15. Komando Malaysia pernah di hantar dalam satu misi khas ke Manila untuk mengambil dokumen berkaitan dengan Sabah satu ketika dahulu.

16. Tahukah anda filem “Black Hawk Down” mengisahkan pemberontakan di Somalia, menyelewengkan fakta sebenar di mana sebenarnya tentera Malaysialah yang menjadi wira, tetapi oleh kerana ia filem Hollywood, maka peranan Malaysia langsung tidak di iktiraf.

17. Pesawat Perdana Menteri Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad pernah divert ke Pakistan untuk melihat ujian bom nuklear pertama negara itu. Mahathir kini TUN menjadi satu-satunya pemimpin Islam di luar Pakistan yang pernah menyaksikan ujian tersebut.

18. Komando Malaysia pernah mencerobohi kompleks pertahanan udara Singapura di Bukit Batuk lalu menampal setem Malaysia pada setiap peluru berpandu , meja officer dan menukar bendera singapore dengan bendera Malaysia pada meja pegawai tinggi. Tujuannya membalas dendam kerana jet singapore sering ceroboh ruang udara Johor. Mereka melakukan tugas tersebut hanya 1 hari tanpa dapat kesan. Kakitangan kompleks pertahanan Singapore yang terlibat telah di pecat kerana insiden itu. Sumber : ciw13 FB

Incoming search terms:
- sumber

8 comments:

  1. 19. Tahu kah anda ketua pendekau ATM hari ni ialah mapadulun sanrobone org vugis!!!.
    20. TUDM telah menggunakan JDAM yg bernilai RM1m untuk memusnahkan 5 org gerila sulu? Hebat kan!

    ReplyDelete
  2. Libey ceriyta kot
    Tu ayah pin sampai mati tak dapat cari padahal duk dikampong dia aje chaittt

    ReplyDelete
  3. tapi sayang tak pernah denagr pulak pi palestin ceroboh isreal kucar kacirkan isarel musuh umat islam
    walau pun macam macam kisah hebat dikisahkan tapi ramai yang hidup susah
    tak la hebat mana pun
    amarika lari sebab tu kampung kominis dekat negara besar komnis
    bnatu ameriak lawan kominis akhirnay amarika jadi musuh no 1 umat islam

    ReplyDelete
  4. Atm juga mengubahsuai scorphene sehingga menjadi tukun kikiki

    ReplyDelete
  5. percaya atau tidak tentera malaysia bodoh dan barwa british dan amerika yg setia....kite bersekutu dengan negara2 zionis

    ReplyDelete
  6. Punyalah hebat ubahsuai sukhoi sampai kalau hujan menatang tu x leh nak berlepas pun. Tak caya pi tanya anggota tudm gong kedak. Punyalah hebat atm masa nak pegi bosnia dulu baju panas pun tak der. Anggota atm yg pegi terpaksa guna tuala dlm balut bafan sbb sejuk sangat nadib baiklah tentera britain sedekah baju panas kalau tidak mahu kecut telor. Ada member aku seorang anggota atm yg batalion dia pergi ke bosnia memilih utk tidak kesana kesana walau elaun besar. Bila ditanya kenapa dia kata peluru utk apc yg atm bawa pi bosnia pun takder. Pegi buat apa kata dia cari mampus boleh lar. Pesawat mig tudm dah takleh terbang dah sbb tamat tempoh terbang dah. Hebat ker mcm tu. Masa mh370 hilang radar pertahanan udara kacau bilau. Hebat ker mcm tu?? Kita cerita kita hebat. Sembang jer lebih. Perang gerila bolehla kot?? Cuba open warfare dgn teknologi masa kini mahu lingkup tak sampai seminggu. Coast guard china di beting pattinggi ali apa tldm buat??? Tu baru coast guard belum navy china lagi. Hebat ker mcm tu?? Nak tahu atm hebat ker tidak tanya anggota yg dah pencen dia orang akan cerita btapa atm hebat atau tidak?? Malaysia byk lar benda syok sendiri sedang hakikatnya pandai goyang telor jer.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa