Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, February 1, 2017

Kenyataan berbelit-belit juga......

Tuesday, 31 January 2017

BAGAIMANA ISMAIL SABRI TIDAK TAHU-MENAHU & APA NASIB ANNUAR SETERUSNYA?

Tanpa angin, tanpa ribut dan tidak dapat dipastikan juga sebab-sebab sebenarnya, tiba-tiba saja Pengerusi Mara, Annuar Musa digantung daripada jawatannya.

Annuar yang kini sedang berada di New Zealand digantung daripada jawatannya dalam satu mesyuarat khas  Ahli Majlis Mara yang diadakan tanpa kehadirannya.

Persoalannya, siapakah yang memberi mandat kepada Ahli Majlis Mara untuk mengadakan mesyuarat khas dan kemudian menggantung Annuar itu?

Mengikut peraturan dan hukum akal, tidak mungkin Ahli Majlis Mara berani bertindak sedemikian rupa tanpa kebenaran dan restu daripada Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Ismail Sabri Yaakob.
Malah, tanpa restu menteri, mesyuarat Ahli Majlis Mara juga adalah tidak sah dan terdedah kepada tindakan lain, termasuk pemecatan.

Maka, logik paling munasabah ialah semua tindakan terhadap Annuar ini dilakukan setelah mendapat restu Ismail Sabri sendiri.

Tetapi, jika  ada restu Ismail Sabri mengenainya, apakah kesalahan Annuar sehingga diputuskan digantung itu?

Apakah ia berkaitan dengan penajaan oleh Pelaburan Mara Bhd dan UniKL, dua anak syarikat Mara kepada pasukan bolasepak Kelantan yang menjadi bualan ramai baru-baru ini atau berkaitan kesalahan-kesalahan lain yang lebih serius?

Maka, apa tindakan selanjutnya selepas penggantungan itu?

Adakah Annuar akan disiasat oleh SPRM atau pegawai-pegawai SPRM akan menunggu kepulangannya di KLIA nanti?

Annuar, bagaimanapun tidak berselindung mengatakan mesyuarat khas yang menggantungnya hari ini telah mendapat restu daripada menteri iaitu Ismail Sabri.

Beliau mendedahkan perkara itu dalam tulisan di laman Facebooknya.

Bermakna, mesyuarat khas itu adalah dalam pengetahuan dan diadakan dengan restu Ismail Sabri. Jika tidak sahih, tidak mungkin juga Annuar berani membuat pendedahan mengenainya.

Bagaimanapun dalam hal ini, terlihat sedikit pelik apabila Ismail Sabri mengatakan beliau tidak tahu menahu mengenai penggantungan Annuar itu serta juga tidak tahu sama ada penggantungan itu hanya berupa cadangan atau sesuatu yang sudah diputuskan.

Kata Ismail Sabri, beliau akan mendapatkan laporan penuh daripada Mara mengenai keputusan itu.

Kenapa Ismail Sabri tidak berterus-terang saja dalam hal ini?
Apa pula reaksi Najib Razak selepas ini?

Tidak terasa hatikah Najib apabila Annuar Musa yang dilantiknya sebagai Ketua Penerangan UMNO untuk membantunya mengukuhkan kedudukan parti, tiba-tiba digantung jawatan oleh ahli kabinetnya sendiri yang hanya berstatus Ahli Majlis Tertinggi UMNO?

Apakah mungkin Annuar akan meletakkan jawatan sebagai Ketua Penerangan UMNO dalam waktu terdekat ini kerana dengan penggantungan itu, kredibilitinya jelas tercalar dan tentu saja menyukarkannya untuk menjalankan tugas? (SH 31/01/2017).

Posted by Shahbudin Husin at 17:29 

Pautan: 
Annuar tak tahu MARA bermesyuarat, tapi...
Ismail tak dimaklum Annuar 'digantung'

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa