Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, December 16, 2014

Penindasan: DAP Naive Atau Dungu?

DAP tidak belajar dari penindasan lalu
Ng Kee Seng08:30PM Dis 15 2014

KOMEN: Wujudkah keadilan di Malaysia? Rakyat Malaysia boleh menilai sendiri dengan begitu banyak contoh-contoh "keadilan" ini.
Orang asing, khususnya pelabur-pelabur, turut memerhatikan dan menilai. Mereka hanya akan melaburkan wang mereka di negara yang ada keadilan.
Satu contohnya adalah kelakuan "aneh" Jabatan Pendaftar Pertubuhan (RoS).
Lebih daripada 15 bulan telah berlalu sejak DAP menjalankan pemilihan semula, sebagaimana yang diarahkan oleh RoS, tetapi kes itu masih belum selesai.
Bagaimanakah kita boleh mengharapkan pelabur mempunyai keyakinan dalam pentadbiran "cekap" seperti yang ditunjukkan kepimpinan ini! Lima belas bulan telah berlalu tetapi RoS tidak dapat membuat keputusan mengenai kes DAP?
Bayangkan senario kes di mana seseorang pelabur telah berjaya, dan semuanya dilakukan mengikut undang-undang, tetapi tiba-tiba Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) melancarkan siasatan berdasarkan beberapa dakwaan yang direka-reka. Siapa yang akan melabur di sebuah negara yang berisiko?
The Malaysian Insider memetik setiausaha penganjur DAP, Anthony Loke sebagai mendesak RoS untuk menjadi lebih cekap dalam operasi dan pentadbirannya.
Beliau menambah: "Saya tertanya-tanya jika badan ini akan membuat keputusan mengenai kongres khas parti ini pada tahun lepas." 
Adakah anda berfikir bahawa Loke begitu mentah sehingga beliau tidak tahu sebab sebenar kelewatan RoS? 
Loke, anda dan rakyat Malaysia tahu mengapa RoS berdiam diri dan enggan membuat keputusan bagi menutup kes itu.
RoS adalah budak suruhan Umno yang menerajui Barisan Nasional. Jadi ia hanya melayani kepentingan tuan-tuan politiknya, bukannya rakyat dan negara Malaysia.
Apakah RoS sedang menangguhkan keputusannya bagi pilihan raya umum akan datang? Apakah RoS sedang menjadikan DAP tebusan? 
Rakyat Malaysia tahu yang RoS tidak mampu membuat apa-apa keputusan mengenai kes itu sehingga BN "memutuskannya". 
Jadi Loke, mengapa anda masih membuang masa "menghiburkan" pentadbiran kerajaan BN yang berat sebelah dengan cara NATO (No Action Talk Only)? 
Bawa sahaja RoS ke mahkamah bagi mendapatkan keadilan kehakiman! Tidak ada perkara seperti keadilan dalam Malaysia Darul Boleh. BN-Umno adalah undang-undang dan tindakan mengharapkan keadilan adalah seperti mahukan matahari tidak timbul. 
Kongres khas DAP telah diadakan pada bulan September tahun lepas, selepas RoS mengeluarkan notis kepada parti itu bahawa terdapatnya aduan penyelewengan dalam pemilihan parti itu yang diadakan pada bulan Disember 2012. 
"Walau bagaimanapun, walaupun selepas mematuhi arahan RoS dan menjalankan pemilihan semula, mereka mengambil masa yang lama untuk menutup kes itu." 
"Mereka perlu lebih cekap dalam menjalankan operasi dan pentadbiran mereka." 
Loke, bukannya RoS tidak cekap. RoS boleh bertindak dengan amat berkesan jika ia mahu. Tetapi dalam kes ini, ia perlu menunggu lampu hijau dari tuan politiknya.
DAP membawa RoS ke mahkamah pada bulan Februari tahun ini kerana enggan mengiktiraf CEC parti itu. Pada bulan September, RoS akhirnya mengiktiraf CEC DAP, yang menyebabkan parti itu menarik balik samannya. 
DAP kemudiannya menggesa RoS untuk mempercepatkan kelulusan bagi permohonan parti itu yang dibuat tahun lalu, bagi menubuhkan 120 cawangan baru. 
Jadi Loke, sila belajar dari pelajaran pahit masa lalu dan tidak mengharapkan keadilan dan kesaksamaan daripada pentadbiran BN. 
Hadapkan saja ia ke mahkamah sehingga ke penghabisan.

4 comments:

  1. DAP bukan bodoh , hanya nak sedar kan majoriti orang orang Melayu yang bahalol membodohkan diri sokong pemimpin bahalol terajui negata.

    Yang rugi besar buksn DAP tapi melayu melayu miskin papa kedana yang ada merata rata.

    ReplyDelete
  2. The mini games include the favorites like Link,
    Mario and Yoshi,so make sure you try out the puzzle games, they are a lot of fun but tricky.
    Although paintball paints should be washable, they might leave permanent stains
    on certain types of clothing material. Therefore, once
    they start the Hello Kitty coloring game, and they get to color all those
    images where the cute face of the little kitten appears, they are, no doubt, much more willing to play
    with the colors than if they had been forced to color a dull page from a
    coloring book.

    my blog post - http://gta5mod.ql.lt

    ReplyDelete
  3. What's up to every body, it's my first visit of this web
    site; this web site includes awesome and in fact fine information for visitors.

    ReplyDelete
  4. Thanks for your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you might be a great author.
    I will make certain to bookmark your blog and will come back at some point.
    I want to encourage you to ultimately continue your great job, have a nice afternoon!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa