Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, December 16, 2014

Video: Polis Serbu Cafe Tempat Tebusan Ditahan

Tebusan Sydney: Tembakan, Letupan Kedengaran Sebaik Kafe Diserbu Polis
Diterbitkan: Isnin, 15 Disember 2014 11:37 PM - mStar

PETALING JAYA: Siaran langsung televisyen mengenai krisis tebusan di kafe Lindt di Sydney, Australia, menunjukkan kejadian tembak-menembak dan letupan berlaku dari bangunan berkenaan, sejurus selepas sekurang-kurangnya enam lagi tebusan dilihat keluar melarikan diri.
Rakaman yang diambil dari jauh menunjukkan tepi bangunan dengan pancaran yang dilihat sebagai tembakan dan letupan dari dalam kafe.
Anggota polis termasuk unit pemusnah bom, serta pasukan perubatan kecemasan kemudiannya dilihat berjalan secara berhati-hati memasuki bangunan itu.
Sekurang-kurangnya empat tebusan dipercayai cedera dalam keadaan yang huru-hara itu, dengan sekurang-kurangnya seorang ditembak.
Menerusi rakaman terdahulu yang disiarkan sejurus sebelum polis menyerbu masuk ke bangunan tersebut, menunjukkan sekumpulan lima tebusan melarikan diri dari bangunan itu sebelum dibawa ke tempat selamat oleh anggota polis.
Seorang lelaki keluar dari bangunan itu seorang diri selepas itu, tetapi diarahkan untuk meniarap di jalan sebagai langkah berjaga-jaga untuk diperiksa polis.
Robot pemusnah bom turut dilihat dibawa ke kafe tersebut selepas kejadian tembak-menembak berlaku.
Polis New South Wales menerusi akaun twitter @nswpolice mengesahkan bahawa krisis tebusan Sydney berakhir, 16 jam selepas lelaki bersenjata menawan sejumlah tebusan.
Sementara itu, beberapa laporan menyatakan bahawa dua maut manakala tiga lagi cedera ketika polis memasuki menyerbu masuk ke dalam bangunan itu. 

1 comment:

  1. Polis Komandp Australia bahalol afa banyak pluanh sniper tapi tak tembak.

    Gaya senjata macam Rambo tapi penakut hati kechik.

    Dalam hal ini polis kita terbaik ; dekejap saja boleh settle.

    Bebudak polis Sydney nak duit OY jugak kot..

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa