Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, December 9, 2014

TG Haji Hadi

 
Dalam senarai kat atas tu, yang nombor enam tu aku tak faham.
Aku cari jumpa kat sini dan sini.

Mohon pencerahanlah sikit kepada sesiapa yang tahu tu.....

7 comments:

  1. Bila memori hard disk dah tepu, banyak bad sector pula & dimasuki pula virus yg masih tiada antivirusnya, biasanya hard disk yg tidak boleh diformat semula itu perlu ditukar. Perisian2 lain dan perkakasan selain hard disk itu masih boleh digunakan lagi. Sekianlah adanya, wassalamu.

    ReplyDelete
  2. Getakan pembahalolan orang orang Melayu ber mula lagi.

    Si benggap di pamer bagai penyrlamat bangsa.


    Bukan Melayu ketawa riang....

    ReplyDelete
  3. Abe

    Saya bers3kolah di kuala terengganu dalam pertengahan tahun 70an. Saya mengenali TGHH sejak itu. Beliau baru pulang dari mesir dan bertugas d3ngan majlis ugama Islam s3bagai p3ndakwah. Dia dij3mput berceramah dimerata tempat. Beliau agak popular masa tu.

    Masa tu dia bergiat juga didalam ABIM. Dia belum masuk PAS lagi masa tu. Mungkin beliau m3njadi ketua Abim Terengganu diakhir tahun 70an atau 80an. Saya masa itu sudah berada di luar negara.

    Saya kembali ke Terengganu tahun 84 untuk m3njalankan latihan inustri selama 6 bulan. Masa itu TGHH telahpun menyertai PAS. Beliau sudah berada dibarisan kepimpinan. Saya terlupa apa jawatan b3liau. Saya agak paling tinggi pun naib presiden. Selepas itu saya kembali menyambung pelajaran dan kembali tahun 1986.

    Jadi saya mengikuti pe4kembangan TGHH sejak beliau baru balik mesir lagi. Saya juga m3ngikuti perkembangan Alma4hum Ustaz Harun sekitar tahun 84. Jadi saya agak bernasib baik apabila saya membuat komen tentang TGHH kerana saya mengikuti perkembangan beliau sejak dari awal berbanding seset3ngah ahli-ahli PAS.

    Saya menyokong PAS sejak saya bers3kolah di Terengganu lagi.

    ps: sedikit butiran tentang saya, bat8.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun ahli PAS tetap menyokong dasar parti PAS yg baik itu. Perkara yg diperkatakan adalah tindak tanduk TGHH sejak kebelakangan ini, yg memberikan imej buruk pd parti. Mengkritik TGHH bukanlah bermaksud mengkritik PAS ataupun ulama, ada perbezaannya di situ.

      Delete
  4. bat8

    Terima kasih di atas info. sebenarnya yang abe tak faham ialah tentang ismaili itu. adakah ianya pecahan dari mazhab syiah?

    ReplyDelete
  5. Kalau mazhab Ismailiyah ni kena pada geng profesional seperti Khalid Samad, Hanipa, Zulhilmie, Mujahid, Zulkifli Ahmad...pasti dah kecuh puak MSU @ JebUG bantai kata syiah dan ada bukti gred A++ lagi.. Namun bila yang aktif dalam mazhab Ismail (Tehran -Iran) ni Tuang Presideng... maka senyap tupah... kalau mazhab ismail ni syiah pun akan bertukar jadi mazhab sunnah.... soal agama pun ada double standard..huhuhu..

    ReplyDelete
  6. Abe.
    kalo x salah sy...mungkin perkataan (takrik) tu salah cetak.
    rasanya taqrib(mendekatkan)cari pendekatan antara mazhab.
    kalo saloh tlg perbetulkan.kawe pong dok reti bahasa arab nehh..

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa