Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, April 9, 2016

Ooo........Rafizi nak saman IGP sebab ini.......

Rafizi timbang saman Ketua Polis Negara, cabar bertanding di Pandan
08 April 2016 | HAZAYANI ZAKARIA
Tindakan Rafizi meletakkan tangan di belakang seperti diarah pegawai polis dianggap dongeng oleh KPN

Ahli parlimen Pandan Rafizi Ramli akan berbincang dengan peguam sama ada mahu mengambil tindakan saman terhadap ketua polis negara (KPN) Tan Sri Khalid Abu Bakar.
Ia berhubung dakwaan Khalid bahawa Rafizi membuat cerita dongeng untuk mengelirukan orang ramai mengenai arahan meletakkan tangan di belakang ketika dibawa ke mahkamah dengan diiringi pegawai polis.
Tweet Rafizi mengulas kenyataan Ketua Polis Negara.Tweet Rafizi mengulas kenyataan Ketua Polis Negara.“Saya diarahkan oleh pegawai polis untuk letak tangan di belakang.
“Arahan untuk letak tangan di belakang adalah budi bicara pegawai dibuat di hadapan peguam saya.
“Kenyataan IGP memfitnah dan saya rujuk peguam. Kenyataan IGP menuduh saya berlakon itu akan saya bincang dengan peguam untuk saya saman.
“kalau IGP main politik mari bertanding di Pandan,” tulisnya di Twitter.
Sebelum ini peguam Saiful Izham Ramli berkata arahan supaya tahanan memegang pergelangan tangan sendiri dibuat bagi membataskan pergerakan.
Manakala tindakan polis memegang lengan mereka pula ketika berjalan adalah amalan biasa, tambahnya lagi.
Rafizi dibebaskan dengan ikat jamin hari ini selepas didakwa bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) kerana mendedahkan dokumen sulit kerajaan.

1 comment:

  1. IGP tak tahu sebab dia tak pernah kena tahan.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa