Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, July 20, 2016

MH370: Lelaki AS serah serpihan, barangan peribadi kepada DCA - (video siasatan peristiwa)

MH370: Lelaki AS Serah Serpihan, Barangan Peribadi Yang Ditemui Kepada DCA
Diterbitkan: Selasa, 19 Julai 2016 8:39 PM
editor@mstar.com.my
Blaine Gibson memegang serpihan yang berkemungkinan datangnya daripada pesawat Malaysia Airlines penerbangan MH370 yang ditemuinya di Madagascar baru-baru ini. -fotoEPA

KUALA LUMPUR: Lelaki yang membantu dalam carian pesawat MH370, Blaine Gibson menyerahkan serpihan dan barangan peribadi yang ditemuinya di Madagascar kepada Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Selasa.

Gibson, 59, dari Amerika Syarikat berkata, serpihan dan barangan peribadi itu mungkin datangnya daripada pesawat Boeing 777 Malaysia Airlines.

Kesan peribadi itu termasuklah beg tangan dan bagasi bersaiz kabin.

"Tiada pengenalan atau nama untuk mengaitkannya dengan kapal terbang itu. Hanya pemeriksaan dan pengecaman oleh ahli keluarga atau analisis video keselamatan yang dapat menentukan," katanya kepada The Star Online, Selasa.

Ketua Pengarah DCA Datuk Seri Azharuddin Abdul Rahman mengesahkan bahawa Gibson telah menyerahkan barang-barang itu dan berkata mereka akan menjalankan siasatan.

Pada Mac, Gibson menemui sekeping serpihan di pantai Mozambique yang kemudiannya disahkan daripada Boeing 777.

Gibson telah mengembara ke Australia, Myanmar, Maldives, Mauritius dan Pulau Reunion untuk mencari petunjuk mengenai pesawat yang hilang.

Beliau berada di sini untuk menghadiri pameran dan persidangan Mencari dan Menyelamat Antarabangsa ke-5.

Penerbangan MH370 yang membawa 239 penumpang dan anak kapal hilang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing pada 8 Mac 2014.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa