Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, February 16, 2014

'Seluar, Seluar Saya. Tahi Bukan Hak Saya!'

Tragedi Memali pula mainan tangan sape?
Musa Hitamkah?
Kalau diikutkan apa yang mamak tua ni kata
Maknanya bukan tangan Musa, sebab itulah Musa letak jawatan
Kalau Mahathir tak setuju kenapa tak letak jawatan ketika itu?
Kalau ular.... ularlah juga, kalau perangai Mamak apa nak kata!
Ops Lalang pada 1987 - Najib dan Lee Kim Sai yang dijadikan alat untuk menghalalkan ops itu bukan?

Dr M: Anwar turut main peranan penting jaya Ops Lalang
Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Datuk Seri Anwar Ibrahim turut memainkan peranan penting menjayakan Ops Lalang pada 1987 menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).
    
Sambil menafikan tuduhan Anwar bahawa beliau bertanggungjawab sepenuhnya dalam operasi yang menyaksikan 108 pemimpin politik dan aktivis ditahan, Dr Mahathir berkata sebagai seorang anggota Kabinet ketika itu, Anwar perlu bertanggungjawab.
    
"..kecuali kalau beliau berkata, saya meletak jawatan kerana tidak bersetuju. Dia tidak pernah berkata seperti itu. Beliau setuju, sokong semua termasuk ISA," katanya kepada pemberita selepas merasmikan seminar pemikiran Kassim Ahmad "Suatu Penilaian" anjuran Jawatankuasa Sahabat Pena Pak Kassim di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya hari ini.
    
Dr Mahathir juga menyifatkan ketua umum PKR itu sebagai 'ahli putar belit' dan bukan pemikir ideal, dan PKR ditubuhkan semata-mata untuk mencapai cita-citanya.
    
Katanya, Anwar sentiasa mempotretkan dirinya sebagai manusia yang tidak pernah bersalah dan berdosa, demi kepentingan peribadi dan karier politik.
    
"Dia punya parti itu bukan Parti Keadilan tetapi Parti KeAnwaran, semuanya untuk Anwar dan keluarga dia, bukan untuk bangsa, agama dan lain-lain. Malah bukan untuk ideologi.
    
"Dia memang ahli putar belit, ahli (parti) menafikan apa yang dia kata dulu dan memberi imej baharu seolah-olah dia ini tak pernah berdosa, tak pernah salah dan selalunya betul. Kalau Anwar betul, hari ini dia jadi perdana menteri," kata Dr Mahathir.
    
Beliau berkata Anwar mempunyai kemahiran untuk mempengaruhi orang ramai dengan cara berilmiah, tetapi pada hakikatnya beliau bukan seorang pemikir atau pemimpin yang boleh memimpin negara ini.
    
"Dia bukan pemikir, tetapi dia pandai berpidato. Dia pandai bercakap untuk meyakinkan orang tentang kebenaran dirinya. Orang yang menggunakan perkataan untuk kepentingan, bukan menggunakan perkataan untuk kebenaran. Inilah Anwar.
    
"Bila dia cakap, bunyi cukup baik. Sehingga saya pun yakin. Dia menggunakan akal fikirannya untuk memutar belit dengan cara berilmiah," katanya - sumber

3 comments:

  1. dAH NAK MAMPOS PUN TAK TAU BERTAUBAT SI MAMAK NI...!

    ReplyDelete
  2. Nasib baik Firaoun zamsn nabi Musa AS bukan di kalangan puak EEEE...

    Teringat pulak pak hajji tukar tiub.

    Jumpa EEEE teringat pulak Anaconda..... Aiyo !!!

    ReplyDelete
  3. aduh mamak mahathir ni...bila la nak mampos...? rakyat malaysia ramai dah yg bijak...awat mahathir takut anwar sgt..? ada rasuah kot..? ada bagi duit kat kroni kot..? anak dpt projek kot.?

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa