Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, February 22, 2014

Zaid Berlawan Di Tempat Yang Salah Pada Masa Yang Tidak Sesuai!

Agak memalukan apabila mencadangkan Zaid 'membunuh' Anwar di Kajang 

KOMEN PEMBACA: Saya tidak bersetuju dengan kenyataan anda yang Zaid ingin "membunuh" Anwar dan "...berharap untuk menggembirakan BN, dan mungkin mendapat wang saku dalam angkatan parti pemerintah ..." Bunyinya seperti bodoh dan sungguh dramatik!
Walaupun saya mempertahankan hak Zaid Ibrahim untuk bertanding di Kajang dalam pilihan raya kecil, saya tidak membawa perkara ini terlalu serius selain daripada untuk mendapatkan perhatian dan peluang serta platform untuk didengar serta fikirannya  untuk berucap dalam banyak isu yang telah membuatkan dia marah untuk bertahun-tahun. Kita ingat dia telah disabotaj pada tahun 2010  pilihan raya Hulu Selangor dan pemilihan parti PKR didakwa ada "orang yang membakar dengan sengaja" daripada dalam.
Selepas Zaid meninggalkan parti itu, Azmin Ali berjaya menguruskan Timbalan Presiden dan sejak itu telah bersiap sedia untuk menyingkirkan Khalid Ibrahim dari tempat duduk MB yang dia telah intai untuk beberapa tahun lalu. Anwar baru-baru ini mengesahkan bahawa beliau tidak pernah berjanji bahawa Azmin akan duduk kerusi MB. Mari kita lihat apa kesudahan yang timbul daripada keraguan nanti.
Kelihatan seperti Zaid mahu mengelakkan perkara ini daripada berlaku, untuk memastikan Azmin tidak mendapat pertolongan dengan bantuan Anwar yang secara terang-terangan mahukan kerusi MB walaupun dalam pandangan umum
Bagi Zaid untuk mengambil peranan ini atas dirinya dalam "kembali" memihak kepada Khalid Ibrahim, hendaklah kita panggil - Seorang kawan yang memerlukan rakan sesungguhnya? Politik - ia sama sekali tidak menentu, bukan? Mereka kata kononnya dalam perang, anda hanya boleh dibunuh sekali, tetapi dalam politik, banyak kali!
Penduduk Kajang dan rakyat Selangor akan melakukan pemilihan tepat bagi memastikan "undi untuk Anwar bukanlah untuk melenyapkan Khalid Ibrahim dari tempat duduk MB"? 
Mandat yang diberi rakyat tidak boleh diambil kesempatan, memutarbelitkan dan memihak kepada cita-cita politik seperti ini! - Jong
Charlieq Charlieq: Sekiranya pilihan raya ini antara Azmin dan Zaid, saya akan memberikan undi kepada Zaid. Dia lebih merendah diri. Kesilapan Zaid adalah dia terpaksa berlawan ditempat yang salah dan masa yang tidak sesuai. Jika Zaid menang, senario hari ini akan menjadi lebih baik. Akhirnya, Malaysia akan menjadi sebuah negara aman damai.
Patrick Ng: Sentiasa diluar jangkaan.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa