Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, June 11, 2016

Antara Ramadhan dan formula "Cash is king" Najib

TENTU JAWAPAN KEPADA SOALAN MENGAPA UMNO TAK MAMPU DISPLINKAN NAJIB??

MAMPUKAH HJ HADI MEMASTIKAN NAJIB BERPUASA DARI RASUAH, SALAH URUS DAN TERESAN PENTADBIRAN ??? Walau pun kini sekelambu.

Mengapa calon Amanah/PH adalah “calon” Deklarasi Rakyat? Sebab-sebabnya seperti berikut:

1.Umno/BN tidak melakukan apa-apa untuk menyingkir atau mendisiplinkan Mohd Najib. Sebaliknya bersekongkol dengan beliau dalam skandal 1MDB, “derma” RM2.6 bilion dan pengalihan haram RM42 juta duit SRC International Sdn Bhd;

2. Antara Umno dan PAS kita tak pasti lagi siapa lawan siapa. Besar kemungkinan mereka sudah berpakat di dalam kelambu.

3. Mohd Najib, Presiden PAS (Datuk Seri) Haji Abdul Hadi Awang dan Mursyidul Am PAS, (Datuk) Harun Din kini berahi dalam asmara dana tiga penjuru.

4. Abdul Hadi mengaku berunding dengan “kerajaan” mengenai pembentangan Rang Undang-Undang Bukan Kerajaan (Private Member’s Bill/PMB) untuk meminda Akta (Bidang Kuasa Jenayah) Mahkamah Syariah Kelantan. “Kerajaan” dalam konteks ini adalah Mohd Najib.

5. Keutamaan Mohd Najib bukan menjaga kepentingan dan perasaan ahli dan penyokong Umno, tetapi mengambil hati Abdul Hadi dan Harun kerana dihantui kemungkinan dipecat melalui akuan berkanun oleh ahli Dewan Rakyat.

Dr Ahmad Termizi Ramli calon Amanah/PH Kuala Kangsar

6. Antara hilang undi dan hilang jawatan, Mohd Najib lebih rela memperjudikan undi PRK SB dan KK.

7. Mohd Najib percaya sebarang kemarahan pengundi Umno/BN kerana bersekongkol dengan Abdul Hadi dan Harun boleh diubati oleh penawar “cash is king.”

8. Abdul Hadi pula tergesa-gesa membentangkan PMB berkaitan Hudud dalam percubaan mengambil hati ahli dan penyokong PAS yang sedang digoda “imannya” oleh Amanah.

9. Umno/BN dan PAS sudah tidak pedulikan undi Cina dan India lagi. Mereka sudah mengaku kalah kepada DAP dan PH.

10. Peranan wakil Cina dan India dalam BN sudah diturunkan ke taraf penghibur lara saja. Apa yang mereka kata dan lakukan – termasuk ancaman keluar Barisan – tidak dipedulikan lagi. Mereka sekadar penggenap bilangan dan makan gaji.

Kesimpulannya, calon Amanah yang mewakili Pakatan Harapan yang terdiri daripada PKR, DAP dan Amanah adalah calon terbaik bagi penyokong Deklarasi Rakyat.

Peserta Deklarasi Rakyat boleh berkempen bagi pihak calon Amanah/PH.

Walaupun jalan di hadapan adalah mencabar bagi peserta dan penyokong Deklarasi Rakyat, namun apa yang mereka pamerkan sejak 4 Mac lalu memberi harapan baru kepada rakyat jelata yang ditindas akibat penyalahgunaan kuasa dan ketidakcekapan kerajaan Mohd Najib.

Wallahuaklam.

A KADIR JASIN at 1:12 PM

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa