Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, July 7, 2016

Adakah Husni gagal dalam menangani 1MDB?

Kenyataan Media

*APAKAH KESALAHAN,KELEMAHAN DAN KEGAGALAN HUSNI DALAM MENANGANI 1MDB DI KEMENTERIAN KEWANGAN?*

1.Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah telah menjelaskan punca beliau meletakan Jawatan Menteri Kewangan Kedua ialah setelah beliau bertanya pada PM Najib sebelum pengumuman rombakan kebinet dan Najib telah mengesahkan pada Husni yang beliau akan ditukar potfolio.

2.Persoalan yang pertama yang berbangkit ialah kenapa tiba tiba Husni bertanyakan pada PM adakah beliau akan ditukarkan potfolio. *Bagi saya pertanyaan Husni disebabkan sudah ada kedengaran lebih awal perbualan pertukaran potfolio Husni dikalangan orang yang tak sepatutnya tahu terlebih dahulu*.Macam mana rahsia pertukaran potfolio Husni lebih dahulu diketahui oleh orang lain sebelum Husni. *Bagi saya kalau pertukaran biasa tanpa ada perbalahan tak mungkin Husni nak tolak pemindahan dan pertukaran ke potfolio lain*.

3.Kedua kenapa PM Najib nak tukar Husni ke potfolio lain. *Apa yang tidak disenangi Najib pada Husni?.Apa kesalahan Husni di Kementerian Kewangan sehingga kementerian kewangan dilihat lemah?.Apa kelemahan Husni dalam menjalankan tugas di Kementerian Kewangan?.Adakah kerana kegagalan Husni menangani isu 1MDB?.Adakah Husni terlibat dalam Skandal Negara 1MDB?.Adakah Husni menggunakan wang 1MDB untuk kepentingan peribadi beliau dan keluarga?.Adakah Husni yang sabotaj Najib dengan memasukan berjumlah RM2.6 bilion dari akaun 1MDB kedalam akaun peribadi Najib dan kemudian membocorkannya pada WSJ dan SR?*.Adakah ini semua yang menjadi punca kemarahan Najib pada Husni sehingga Husni nak ditukar ke potfolio lain?.

*APA MASALAH DAN SIAPA YANG BERMASALAH*?.

4.Jawapan kepada persoalan yang saya bangkitkan dinanti oleh rakyat. *Apakah Husni punca segala masalah atau Husni seorang Menteri yang Najib tak boleh kawteam untuk jenayah Najib terus dilindungi yang menjadi punca masalah* Najib nak tukar Husni ke potfolio lain sehingga Husni mengambil jalan meletakan jawatan sebagai menteri kewangan ke dua.

5.Adakah Husni seorang Menteri yang bermasalah atau *PM Najib yang menjadi punca segala masaalah negara yang menjadikan semua rakyat bermasalah?*.

*KETUK KETUK RAMADHAN ALHAMDULILLAH*

#UndurNajib
#SelamatkanMalaysia
#SelamatHariRayaAidilfitri
#MaafZahirBatin.

*DATO'HJ MAHFUZ HJ OMAR*
Ahli Parlimen Pokok Sena
5pm Taman Al-Walid Alor Star
4 July 2016/29 Ramadhan 1437H.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa