Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, July 3, 2016

Orang Tua ni kritik atau perli atau nasihat?

Tak tahan kritikan, jangan jadi ahli politik -Dr M

  | July 2, 2016
Dr Mahathir mendakwa polis ketika ini digunakan untuk menahan dan memberi tekanan kepada masyarakat.
mahathir
PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak pernah terlepas daripada menerima pelbagai cacian dan gelaran yang menjatuhkan maruah dan martabat dirinya sewaktu menjawat jawatan Perdana Menteri, namun tidak pernah ambil sebarang tindakan terhadap semua itu.
“Saya digelar Firaun, mahazalim, diktator dan sebagainya. Saya tidak ambil apa-apa tindakan terhadap mereka, saya tidak mengancam mereka, saya tidak meminta polis menyoal mereka.
“Saya tidak menangkap, menahan dan caj mereka kerana menjadi seorang pengganas, mensabotaj sistem perbankan Malaysia dan mensabotaj ekonomi Malaysia,” kata Dr Mahathir dalam muat naik terbaru di blognya, hari ini.
Bekas Perdana Menteri yang memerintah negara selama 22 tahun itu turut menyatakan, sepanjang keberadaanya, beliau tidak pernah sekalipun mengancam untuk mengambil tindakan saman malah langsung tidak pernah menyaman sesiapa.
Sebelum ini, Mahathir telah disiasat oleh pihak polis atas jenayah fitnah di bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan ekoran mengeluarkan kenyataan yang menyamakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak dengan diktator Uganda, Idi Amin.
Idi Amin adalah Presiden Uganda yang memerintah dari tahun 1971 hingga 1979. Beliau dikenali kerana pencabulan hak asasi manusia, rasuah dan pembunuhan.
“Saya pernah dan sememangnya seorang ahli politik. Disumpah, dipanggil nama, dipertuduhkan rasuah atau nepotisme, diminta meletak jawatan, potret-potret saya diroboh.
“Semua ini sememangnya sudah dijangkakan. Jika tidak boleh tahan dengan ini, maka jangan jadi ahli politik,” jelas Mahathir.
Bukan itu sahaja, Dr Mahathir mendakwa polis ketika ini digunakan untuk menahan dan memberi tekanan kepada masyarakat.
Menurutnya, polis sepatutnya digunakan untuk melindungi masyarakat dan rakyat daripada kesalahan jenayah.
“Di Malaysia nampaknya kita percaya ‘parti saya, bos-bos saya yang selalunya betul, tetapi parti saya, bos-bos saya betul atau salah’
“Kita melihat satu perbuatan yang salah yang dilakukan atas nama profesionalisme dan disiplin. Pihak yang sepatutnya menjadi pelindung kini sudah menjadi penindas,” katanya.

1 comment:

  1. wak mahdey
    kau jgn nak kencing la...aku masih hidup dan aku akan menjadi saksi dunia akhirat akan kebejatan engkau menjadi penguasa Zalim

    1. cube cerita sikit ttg anak kau kalah judi bayar pakai wang negara dan inilah sbb utama kau penjarakan anwar dgn tuduhan liwat

    2. utk tuduh anwar berapa kali engkau unah pertuduhan

    3. apa yg engkau buat pada kawan dan penyokong anwar dari johor sampai ke sabah....

    4. apa kau buat dgn sekolah smar sman...

    5. berapa banyak skandal kewangan zaman kau dan taktik sama kau gunakan

    bertaubatlah sang penguasa ...yg dulu dan sekaranng ...pumpung masih ada baki umur dan kesihatan
    ...apakah dgn yg kau lakukan skg ini dpt kau pertahankan di kuburan nanti...dptkah kau menjawab didpn Allah nanti..

    cukup lah...rakyat boleh baca apa yg difikiran mu

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa