Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, February 11, 2014

Video: Cer Korang Dengar Betul-Betul, Bahasa Apa Yang Dia Bacakan Ni?

Video ni Kak Ipar aku yang hantar melalui Whatsapp dari Bangi
Di mana tempatnya Geraja ni aku tak tahu
Harap tak adalah orang Islam yang keliru

14 comments:

  1. jakarta 2o maret 2003. dlm banner dah tulis. Indonesia semua ada.

    ReplyDelete
  2. Anon 6:39 PM

    Laaa.....saya pun tak terbaca!

    ReplyDelete
  3. yang penting kita tetap teguh yakin dengan ajaran Islam yang dibawa oleh Nabi kita moga hingga ke akhir hayat kita semua yang beriman.jangan goyah

    ReplyDelete
  4. Melihat dari cape dan mortar-board (topi)yang dipakai, jelas peristiwa ini berlaku bukan di Malaysia; berkemungkinan di Indonesia di mana islam dan agama2 lain bercampur baur bawah Pancasila Soekarno.

    ReplyDelete
  5. Mcm confuse je sy nk fhm bunyinyer..:-)

    ReplyDelete
  6. Toksah dok salah saper2.dr kecik sampai dah besor wat aper.x kan x biasa dgn alquran langsung.mak bapak atok moyang semua islam.sampai quran pun x boley nak kenal auranya.agaknya boley jwb ker kat kubur kalo ditanya apa kitabmu kalo bau quran pon x ley kenal.pkok kalo x dibaja siram faham2 laaa.apa tanggungjwb ibubapa kerajaan dlm hal neh.salahkan agama lain.hehehehe.lawak n kemetotnya otak anugerah allah berikan kpd kita utk bezakan dgn makhluk lain.berentilah jd bonsai.

    ReplyDelete
  7. Anon 10:50 AM

    Minta saudara jangan takbur sangat. Nak jawab dengan malaikat esok bukan hanya bergantung kepada boleh baca qur'an saja......

    Tujuan saya lontarkan soalan itu adalah untuk kita bincang dan berwacana - untuk peringatan kita bersama bukan bukan membuka peluang merendahkan atau mencemuh antara satu sama lain!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf tuan kalo bunyi bahas ambo mcm takbur.hamba hanya berwacana.style ambo mgkin keras.akn diperbaiki lagi.ambosetuju bkn baca quran ajer yg boley lepas dr soklan qubur.semuanya berantaian.ambo cuma ulas dr segi alquran shj.bkn bab lain.hrp maaf kalu bahasa ambo x comey.cuma ambo suka blog neh pasal ada pendirian.walau x semua ambo setuju.tp ambo suka cara tuan.not hipokrit

      Delete
  8. a'kum DaWaR (Dr.)

    Memang dalam bahasa Arab tapi tak jelas alqur'an ker apa cuma yang jelasnya ialah 'sodaqallahul azim'

    ReplyDelete
  9. Sdr. Dango Mamamat

    Kat sinilah kalau yang islamnya hanya kerana dilahirkan islam boleh terkeliru.

    ReplyDelete
  10. Anon 7:26 PM

    Sebenarnya apa yang sdr. nak sampaikan tu saya faham cuma apa yang saya risau adalah persepsi pemgunjung lain yang membaca komen sdr. takut-takut tersalah.

    Tentang gaya bahasa sdr. itu adalah hak sdr. untuk menyampaikan.

    Apa pun saya sedia terima teguran dan kritikan pengunjung.

    Terima kasih sudi membahaskan apa yang dihidangkan untuk perbahasan

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa