Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, April 30, 2014

Karpal Mati MCA Menjadi Bisu!

MCA membisu mengenai PRK Bukit Gelugor

KUALA LUMPUR - MCA masih membisu berhubung dengan keputusannya sama ada bertanding pada pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gelugor bulan depan.

Presiden parti Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata walaupun Bukit Gelugor merupakan kawasan tradisi MCA tetapi parti itu belum membuat keputusan sama ada bertanding dalam pilihan raya kecil itu.

"Kami telah berbincang mengenainya dalam mesyuarat (hari ini). Hasil mesyuarat akan dibincangkan dengan Pengerusi Barisan Nasional (Datuk Seri Najib Tun Razak) dan kami akan memaklumkan kepada media mengenainya," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat majlis presiden parti di Wisma MCA di sini, hari ini.

Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan 25 Mei ini sebagai hari mengundi pilihan raya kecil Bukit Gelugor selepas Ahli Parlimen kawasan itu Karpal Singh terbunuh dalam kemalangan jalan raya pada 17 April lepas.

Penamaan calon ditetapkan pada 12 Mei manakala pengundian awal pada 21 Mei.

Mendiang Karpal Singh, yang juga bekas pengerusi DAP, memenangi kerusi itu pada pilihan raya umum tahun lepas dengan majoriti 42,706 undi menewaskan calon Barisan Nasional Teh Beng Yeam, yang memperoleh 13,597 undi.

Mengenai hudud, Tiong Lai menggesa DAP dan PKR supaya menjelaskan pendirian mereka berhubung keputusan Pas untuk membentangkan rang undang-undang persendirian mengenai perkara itu di Dewan Rakyat.

Dalam pada itu, Tiong Lai berkata MCA akan melancarkan kempen transformasi parti bertema 'Bersatu Lebih Teguh' pada 9.30 pagi Sabtu ini di Universiti Tunku Abdul Rahman, Setapak.

Beliau berkata kempen itu yang akan dilancar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bertujuan menyatukan anggota parti dan masyarakat Cina di negara ini. - SH

1 comment:

  1. I don't know if it's just me or if everybody else experiencing problems with your blog.
    It appears as if some of the text within your content are
    running off the screen. Can someone else please comment and let me know if this is happening to
    them as well? This could be a issue with my browser because I've had this happen before.
    Thanks

    Also visit my web site :: buy garcinia cambogia

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa