Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, June 16, 2016

Kenali siapa Sapigni Tulus.....

MOHD SAPIGNI BIN TULUS DAN SEMUA ORANG ORANG NYA YANG MENDAKWA AHLI AMANAH SABAK BERNAM DICABAR MENUNJUKAN NO KEAHLIAN AMANAH.

Sapigni Tulus adalah ketua penaja parti Amanah Kawasan Sg Besar beliau ini tinggal di Batu 38 yg lokasinya berada dlm parlimen Sabak Bernam.

Lantaran tiada pengaruh di sabak bernam beliau bergiat aktif di Sg Besar lantaran tiada pengaruh dan wibawa dlm mesyuarat agong Amanah Sg Besar beliau hanya memenangi jawatan timbalan pengurusi tetap rentetan tidak dpt menjadi ketua kawasan beliau sangat kecewa dan fikiran kacau.

Beliau pernah aktif dlm UMNO dan pernah bertanding utk menjadi ketua cawangan Batu 38 namun tewas kepada seorang pesara tukang kebun selepas itu beliau keluar UMNO dan cuba menubuhkan cawangan PAS di kampungnya dan meminta peruntukan sebanyak RM 7000 dari PAS kawasan sabak bernam namun Pas tidak melayannya selepas itu beliau berusaha menubuhkan Ranting PKR namun ditolak oleh ketua cabang Sabak Bernam kerana tidak mengikut prosedor yg betul.

Menjelang pilihanraya 13 beliau menubuhkan Terapi sebuah badan NGO semasa kempen PRU 13 beliau mengisharkan TERAPI memberi sokongan kepada Calon Barisan Nasional.

Semasa kempen PRK Sg Besar yg sedang berjalan tiba2 beliau dan kuncu2nya membuat peristiharan melalui media perdana memberikan sokongan kepada calon Barisan Nasianal gelagat beliau ini mengiyakan pendapat Tun Dr Mahathir bahawa ramai yg telah termakan dedak.

Beliau menbuat peristiharan semata mata dijanjikan dedak oleh pihak Barisan Nasianal. Kenyataan kenyataan adalah dari saya Mohd Yusof sahabat sekampung dan pernah sama2 aktif dlm UMNO pada satu ketika dulu..ini lah sosok tubuh sebenar manusia yg bernama Sapigni Tulus.

Mohd Yusof
Bt 38 Sabak Bernam

1 comment:

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa