Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, June 14, 2016

Nota Politik oleh Naga Merah

NOTA POLITIK: PAS KATA PAS TIDAK BEKERJASAMA DENGAN UMNO TETAPI....

1) PAS kata PAS tidak bekerjasama dengan UMNO tetapi disaat presiden & Najib duduk sedondong, MSU keluarkan kenyataan "Syura benar kerjasama demi Islam".
Sumber: http://m.harakahdaily.net/index.php/headline/39316-syura-benar-kerjasama-demi-islam

2) PAS kata PAS tidak bekerjasama dengan UMNO tetapi president sendiri sebut kita boleh bekerjasama dgn lawan(UMNO). Tak boleh kerjasama dgn pengkhianat(Amanah)
Sumber: https://youtu.be/2ehVfLMTApk

3) PAS kata PAS tidak bekerjasama dengan UMNO tetapi PAS keluarkan arahan larangan kerjasama dgn Amanah & DAP. Tidak disebut larangan taawun dgn UMNO & larangan hadir majlis UMNO.
Sumber: http://www.sinarharian.com.my/politik/pas-kemuka-tiga-larangan-kepada-ahlinya-1.470967

4) PAS kata PAS tidak bekerjasama dengan UMNO tetapi tiba² S/U PAS cakap maafkan UMNO.
Sumber: https://youtu.be/_IXF-4uvjao

5) PAS kata PAS tidak bekerjasama dengan UMNO tetapi orang PAS menerima lantikan politik UMNO.  Bekas pimpinan tertinggi PAS menjadi Ketua Pegawai Eksekutif (CEO)GMMF yg diasas oleh Najib.
Sumber: http://www.bharian.com.my/node/92485

6) PAS kata PAS tidak bekerjasama dengan UMNO tetapi Mursyidul Am PAS menerima lantikan politik sebagai ketua Kluster Dakwah kerajaan BN. Kata Pak Subki perlantikan ini tidak wajar sbb MA boleh diarah, dikomen & duduk bawah BN.
Sumber: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1102448753139341&id=100001226798672

7) PAS kata PAS tidak bekerjasama dengan UMNO tetapi Presiden bukan main back up isu 1MDB. Perlu saksi & PM bukan malaikat. Mursyidul Ampun apa kurangnya mengeluarkan kenyataan Najib perlu diberi peluang.
Sumber:- https://youtu.be/uMzHAM1_BWE
http://www.astroawani.com/video-malaysia/tuduhan-terhadap-najib-perlu-ada-saksi-hadi-awang-61420

8) PAS kata PAS tidak bekerjasama dengan UMNO tetapi tiba duduk semeja bekerjasama dengan perkasa & hadir majlis perkasa yg merupakan NGO pro UMNO. Hadir majlis² UMNO. Serang pembangkang AMANAH & DAP. PAS Selangor tolak kerjasama dgn PERKASA.
Sumber: https://youtu.be/1IIYBpmJEik

9) PAS kata PAS tidak bekerjasama dengan UMNO tetapi Ketua Pemuda cakap PAS juga perlu mengubah strategi dengan menjelaskan bersedia bergabung dengan semua pihak dan bukan sahaja kerjasama dengan Umno. Kata Nik Abduh: "Inilah konsep kerajaan perpaduan seperti pernah dicetus Presiden PAS sebelum ini di mana semua parti boleh berada dalam kerajaan".(http://www.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/41014-umno-terpaksa-ubah-strategi-dekati-pas)

10) PAS kata PAS tidak bekerjasama dengan UMNO tetapi saranan, ajakan & pintu rundingan yg dibuka oleh PKR, DAP & AMANAH utk melawan UMNO ditolak PAS. Berlainan parti bukan halangan utk PAS bersama dlm satu blok dgn pembangkang menjatuhkan UMNO.

Tak payah cakaplah PAS. Mengaku sajalah sudah menjadi macai UMNO. Allah murka perbuatan dan tindakan tidak sama dengan percakapan.

Ulamak kita menyebut:-

لسان الحال أصدق من لسان المقال
Maksudnya: "Perbuatan/tindakan lebih benar dari kata²".

Sebenarnya PAS bukan saja bekerjasama dgn UMNO bahkan penganti UMNO serang sahabat² dlm barisan pembangkang PKR, Amanah & DAP.

Viral oleh : (NagaMerah)

1 comment:

  1. serupa sesumpah..bertukar warna ikut kesesuaian..dan hakikat nya..perbuatan membenarkan kata kata

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa