Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, July 9, 2016

Minah puteh ni buatkan suasana panas lagi!

Sarawak Report: Bank Negara hantar surat kedua kepada PAC
mk - 8 Jul 2016, 11:06 tengahari
Laman web pendedah maklumat yang berpangkalan di London, Sarawak Report sekali lagi mendedahkan apa yang didakwa sebagai dokumen-dokumen penting dalam siasatan 1MDB.

Kali ini, ia megemukakan sepucuk surat yang kononnya daripada Bank Negara Malaysia, yang ditandatangani oleh timbalan gabenor bank pusat itu.

"Dilampirkan bersama laporan Ketua Audit Negara dan penting dalam siasatan itu adalah surat daripada Bank Negara yang dihantar kepada Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC)," petik artikel itu.

Surat itu dikatakan bertarikh 23 Mac dan Sarawak Report menunjukkan bahawa surat kedua dari Bank Negara itu dihantar kepada PAC pada 6 April, yang sebelum ini telah dilaporkan.

Surat kedua itu mengesahkan bahawa usahawan kontroversi Jho Low adalah pemilik tunggal Good Star Limited, yang menerima dana AS$1.03 bilion daripada 1MDB.

Surat terbaru yang didedahkan oleh Sarawak Report kononnya memperincikan kebimbangan Bank Negara mengenai pemindahan dana tertentu yang dipersoalkan.

Bagaiamapun Malaysiakini tidak boleh secara bebas mengesahkan sama ada dokumen yang diterbitkan oleh Sarawak Report adalah sahih dan kami juga tidak boleh melaporkan kandungannya kerana sekatan undang-undang.

Pendedahan terbaru itu dibuat sehari selepas, Sarawak Report menerbitkan apa yang didakwa sebagai laporan Audit Negara, walaupun dokumen berkenaan diklasifikasikan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA).


Menurut portal itu, ia akan menerbitkan maklumat lanjut daripada laporan Ketua Audit Negara pada hari-hari akan datang.

Anggota PAC Tony Pua, sebelum ini pernah mendakwa pengerusi jawatankuasa itu, Datuk Hasan Ariffin telah memadamkan maklumat mengenai Good Star Ltd daripada laporan PAC tanpa kelulusan mereka.

Beliau juga menggesa Hasan untuk mendedahkan surat yang kononnya diterima daripada Bank Negara untuk membuktikan bahawa beliau tidak cuba melindungi Low.

1 comment:

  1. Orang dalam pun ramai tak suka orang kat atas tu
    Cuma duk diam2 carik makan kedarah aje sambil2 tu jual maklumat sebagai bonos

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa