Pengumuman

Mulai esok (11 Julai 17) blog ini tidak akan diupdate Oleh kerana blog ini dan blog yang satu lagi mengandungi bahan yang sama, saya rasa adalah wajar untuk menghidupkan satu blog sahaja iaitu mountdweller88 untuk dilayari dengan mudah tanpa gangguan insya Allah Saudara/saudari persilakan ke - mountdweller88.blogspot.com

Thursday, August 25, 2016

Benarkah ini yang ada di dalam kepala Pemimpin UMNO?

Thursday, 25 August 2016
PEMIMPIN UMNO AKAN MASUK BERSATU?

Tengku Razaleigh Hamzah mengingatkan pimpinan UMNO dan BN agar tidak memandang rendah terhadap kewujudan BERSATU kerana percaya parti itu mampu memberi cabaran dalam PRU 14 akan datang.

Kata Ahli Parlimen Gua Musang itu,  BERSATU dikepalai oleh bekas-bekas pemimpin yang berpengaruh seperti Tun Mahathir Mohamad dan Muhyiddin Yassin dan nama mereka juga masih disanjung ramai.

Jangan pandang mudah kerana BERSATU boleh jadi merupakan pencabar yang gagah dan mampu menggugat UMNO, ujarnya lagi.

Tetapi, adakah UMNO dan BN benar-benar melihat BERSATU sebagai cabaran kepada mereka?

Berapa ramaikah yang sedar mengenainya dan kemudian berusaha memperkuatkan UMNO di bahagian masing-masing?
Jika dilihat secara umum, pimpinan UMNO seolah-olah tetap selesa dan yakin mereka akan kekal berkuasa, meskipun setelah wujudnya BERSATU.

Di peringkat pimpinan yang selalu muncul di media, majoritinya lebih banyak memperlekeh kewujudan BERSATU sebagai tidak mampu memberi cabaran kepada UMNO, malah ramai juga yang meramalkannya akan menerima nasib seperti Semangat 46 akhirnya.

Selain itu, tidak ternampak sama sekali usaha luar biasa di peringkat akar umbi oleh pimpinan UMNO untuk lebih memperkukuhkan parti atau menambah keyakinan rakyat terhadap BN.

Semuanya macam biasa-biasa saja, tiada apa-apa yang berubah pun berbanding setahun atau dua tahun yang lalu.

Kenapa ini berlaku? Tidak bimbangkah mereka UMNO kehilangan kuasa?

Dalam tinjauan rambang kepada beberapa pimpinan UMNO di seluruh negara, mereka sebenarnya bukan tidak bimbang atau gundah gulana dengan wujudnya BERSATU ini.

Namun, kata mereka, apa yang boleh dilakukan lagi memandangkan semua masalah yang berlaku adalah disebabkan oleh Najib Razak dan selagi beliau kekal, kecelaruan akan terus berlaku.

Usaha-usaha pemulihan parti atau meningkatkan kerja di peringkat akar umbi juga, kata mereka, tidak mungkin menampakkan sebarang kesan selagi punca segala masalah dalam parti dan negara masih tercongok di Putrajaya.

Bagaimana jika UMNO dan BN kalah pilihanraya nanti? Tidak bimbangkah menjadi pemimpin dalam parti yang tidak ada kuasa?

"BERSATU tidak banyak berbeza dengan UMNO, malah pemimpinnya juga adalah bekas pemimpin UMNO. Kita juga yakin sebahagian besar yang akan menyertai BERSATU nanti adalah juga bekas ahli-ahli UMNO.

"Jika UMNO kalah dan BERSATU menjadi sebahagian kerajaan baru, ketika itu kita akan memilih untuk menyertai BERSATU untuk meneruskan perjuangan.

"Apa yang susahnya....sekarang biarlah Tun Mahathir memperkuatkan BERSATU dulu."

Alamak, macam tu pulak!! (SH 25/08/2016).

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa