Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, August 25, 2016

Korang boleh fikir dan berpersepsi sendiri kenapa kesalahan besar begini boleh berlaku

Gempar Tuan Ibrahim sudah jadi ‘Timbalan Presiden Umno’
25 Ogos 2016 | ARIF ATAN
Pihak editorial Harakah mengakui wujudnya kesilapan tersebut pada keluaran Edisi Jumaat akhbar rasmi Pas itu.

Netizen sejak petang semalam gempar apabila jawatan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man sebagai Timbalan Presiden Pas sudah bertukar kepada Timbalan Presiden Umno seperti laporan muka depan akhbar Harakah Bil. 2175.

Laman web dan Facebook Harakahdaily menyebut pihak editorial Harakah mengakui wujudnya kesilapan tersebut pada keluaran Edisi Jumaat akhbar rasmi Pas itu.

Walau bagaimanapun, rata-rata netizen menempelak kecuaian besar itu bahkan secara sinis mengaitkan dengan petanda hubungan mesra Pas dan Umno sejak tahun lalu.

Pengguna Facebook, Aimy Lavender menulis, “Nampak sangat dah terpaut hati kat Umno. Dedak Umno lazat ke?” yang dilihat senada dengan komentar Marzuki Mat, “Jiwa Harakah adalah jiwa Umno.”

Sementara itu, Zuhairi Husin berpendapat, “Sat lagi Harakah nak bersatu dengan Berita Hairan” manakala Hazmi Salamon secara menyindir berkata, “Ni mesti salah DAP”.

Pemerhatian Malaysia Dateline turut mendapati berita bertajuk, “Jelaskan siapa MO1 sebenar” itu juga salah menulis MO1 sebagai ‘Malaysian Officer One’ walhal yang tepatnya adalah ‘Malaysian Official 1’.

Rata-rata komentar di pelbagai kumpulan di media sosial WhatsApp turut memberitahu editorial Harakah kerap melakukan kesilapan ejaan selain ayat berulang dan tidak jelas dalam laporan mereka sebelum ini.

# di kala korang berangan dan keriduan, korang suap nasi pun kekadang termasuk hidung!

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa