Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, August 31, 2016

Nampaknya ramai yang ketaq lutut ni!

Rasuah dan salah guna kuasa: Ramai lagi saksi sedang dikesan
Diterbitkan pada Ogos 31, 2016 17:24 MYT
Pengarah Siasatan SPRM Datuk Azam Baki berkata saksi lain yang dikesan meliputi mereka yang memegang pelbagai jawatan dari seluruh negara. - Gambar fail

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sedang mengesan lebih ramai saksi bagi membantu siasatan berkaitan kes rasuah dan salah guna kuasa, kata Pengarah Siasatannya Datuk Azam Baki.

Azam berkata SPRM mengesan mereka hasil rakaman percakapan orang yang telah ditahan.

"Kami telah merakam percakapan lebih 10 orang, termasuk pengarah urusan bank, kontraktor dan pihak swasta yang terlibat," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Azam berkata saksi lain yang dikesan meliputi mereka yang memegang pelbagai jawatan dari seluruh negara.

Bagaimanapun, katanya, jumlah saksi berhubung kesalahan rasuah itu belum dipastikan.

Pada 29 Ogos lepas, SPRM menahan pengerusi bank bergelar 'Tan Sri' bagi membantu siasatan berkaitan kes rasuah dan salah guna kuasa.

Tan Sri terbabit adalah orang ketiga dari bank itu ditahan SPRM berhubung kes yang sama. Seorang pengarah urusan bergelar 'Datuk' ditahan pada 25 Ogos, dan seorang lagi pegawai sehari selepas itu. - sumber

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa