Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, August 22, 2016

Mengapa hanya Tengku Adnan saja yang takut jumlah harta kekayaannya diketahui umum?

Monday, 22 August 2016
ADAKAH TENGKU ADNAN MANUSIA PALING KAYA DI MALAYSIA?
Apabila Menteri Wilayah Persekutuan yang juga Setiausaha Agung UMNO, Tengku Adnan Tengku Mansor kelihatan begitu takut untuk mengisytiharkan hartanya kepada umum kerana bimbang isteri dan anak diculiknya, persoalan yang bermain di fikiran kita ialah apakah wang dan hartanya begitu banyak jumlahnya?

Berapa jumlah harta dan wang yang dimilikinya? Adakah beliau paling kaya atau lebih kaya daripada Najib Razak yang mengakui dalam akaun bank peribadinya pernah berlabuh wang derma lebih RM2,600 juta?
Di negara kita, siapa orang paling kaya dan berapa pemilikan harta mereka, bukanlah sesuatu yang rahsia sejak sekian lama.

Setiap tahun, senarai mereka yang paling kaya sentiasa didedahkan dan disiarkan dalam media-media.
Malah, golongan Melayu-Melayu yang kaya dan berapa jumlah harta mereka juga tidak pernah rahsia?

Di seluruh dunia juga begitu, siapa ahli perniagaan, usahawan, pemain bolasepak, selebriti dan semua golongan yang paling kaya antara mereka, sentiasa didedahkan kepada orangramai setiap tahun dan senarainya sentiasa bersilih-ganti.
Pernahkah kita mendengar mereka yang didedahkan kekayaan itu merungut oleh kerana ia sudah menjadi pengetahuan umum, lalu bimbang isteri dan anak-anak mereka mungkin menjadi mangsa culik?

Di antara mereka yang kaya-kaya itu, kita juga tentunya selalu terserempak dengan mereka di mana-mana hotel atau pusat membeli belah bersama kenalan dan keluarga.

Pernah kita mendengar, disebabkan kekayaan mereka sudah diketahui umum dan disiarkan di media-media itu, mereka memberontak dan membantah kerana ia mungkin membahayakan keselamatan isteri dan anak masing-masing?
Mengapa hanya Tengku Adnan saja yang takut jumlah harta kekayaannya diketahui umum?

Adakah beliau merupakan orang terkaya dan paling banyak sekali wangnya di Malaysia ini?

Adakah mereka yang tersenarai selama ini dan oleh kerana tidak pernah membantah kekayaan itu didedahkan kepada umum, pemilikan harta dan wang mereka sebenarnya jauh lebih kecil berbanding apa yang dipunyai oleh Tengku Adnan? (SH 22/08/2016). - sumber

2 comments:

  1. bukan jumlah wang yg ditakuti dr diketahui umum tetapi takut yg sebensr adalah bila ada yg brtanya dari mana datangnya wang yg banyak itu....

    ReplyDelete
  2. Mentaliti ahli kabinet Najib.....sama aje. Semua yg.diluahkan macam orang terencat akal.
    Ada yang lansung tak berani cakap. Yg ketara sekali bahalol yg mengatakan harga barang akan turun selepas GST!!!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa