Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, November 30, 2017

Apa hal dok pakat gila kat China ni?

Kerajaan nafi bincang dengan China bina pusat risikan
mk      Hari ini, 5:34 pm
Parlimen l Kerajaan menafikan wujudnya perbincangan dengan China untuk menubuhkan pusat risikan dilengkapi radar pengawasan dan peluru berpandu di Johor.

Menerusi jawapan parlimen hari ini, Kementerian Pertahanan berkata kerajaan juga tidak berhasrat untuk berbuat demikian.

"Perkara ini tiada dalam pengetahuan pihak kementerian, malah ia tidak pernah dibincangkan dalam sebarang forum dan kementerian tidak berhasrat untuk membina pusat yang sedemikan,” kata Kementerian Pertahanan.

Kementerian itu menjawab soalan Khalid Samad (AMANAH-Shah Alam) berhubung pendirian kerajaan mengenai tawaran China untuk membina Pusat Tindak Balas Perisikan Wilayah di Johor.

Pada Ogos lalu, The Straits Times Singapura yang memetik sumber melaporkan China menawarkan 12 unit sistem pelancar roket pelbagai guna (MLRS) AR3 kepada Malaysia.

Laporan itu turut mendakwa cadangan itu disebut secara ringkas dalam perbincangan antara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Kaunselor China Wang Yong, selepas majlis pecah tanah projek Landasan Keretapi Pantai Timur (ECRL), Ogos lalu.

Keputusan berhubung perkara itu hanya akan dibuat apabila Presiden China Xi Jinping membuat lawatan rasmi ke Malaysia yang dijadual November ini.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa