Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, November 13, 2017

Rasuah: Berbaloikah.....makan tak seberapa, dahlah tua hilang pencen pulak?

Sarjan polis dipenjara 20 bulan, denda RM20,000 terima rasuah
November 12, 2017 22:07 MYT
Sarjan polis dipenjara 20 bulan, denda RM20,000 terima rasuah
Azahar dituduh secara rasuah bersetuju menerima RM200 daripada Sulaiman sebagai upah membantu mengurangkan hukuman ke atas Sulaiman pada 6.50 petang, 13 Jan 2015, di sebuah restoran nasi kandar di Kulim. - Gambar hiasan
ALOR SETAR: Seorang sarjan polis dihukum penjara 20 bulan dan denda RM20,000 oleh Mahkamah Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini hari ini selepas didapati bersalah atas dua pertuduhan menerima suapan RM200 pada 2015.

Hakim Zanol Rashid Hussain menjatuhkan hukuman itu kepada Azahar Abdul Aziz, 53, yang bertugas sebagai Sarjan Detektif di Cawangan Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah Kulim setelah mendapati pihak pembelaan gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan.

Mahkamah turut memerintahkan Azahar menjalani hukuman penjara itu bermula hari ini, namun membenarkan permohonan tertuduh untuk menangguhkan hukuman tersebut sementara menunggu proses rayuan.
Untuk pertuduhan kedua, Azahar dituduh secara rasuah bersetuju menerima RM200 daripada Sulaiman iaitu sebagai upah bagi membantu mengurangkan hukuman ke atas Sulaiman pada 6.50 petang, tarikh yang sama di sebuah restoran nasi kandar di Kulim.

Dia didakwa menurut Seksyen 17 (a) Akta SPRM 2009 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 24 (1) akta yang sama.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya SPRM A. Hafiizh Abu Bakar manakala tertuduh diwakili peguam Ang Chun Pun.   - sumber

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa