Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, November 30, 2017

Eh.....banjir pun ada yang termenung rupanya!

JPS jangka 'banjir termenung' di Tumpat antara 2 dan 6 Dis
mk      Hari ini, 6:53 pm
Air pasang besar yang dijangka berlaku antara 2 dan 6 Disember ini boleh menyebabkan penduduk di sekitar tebing Sungai Golok di Tumpat berdepan dengan ‘banjir termenung’.

'Banjir termenung' merujuk kepada keadaan air yang tidak dapat mengalir keluar dengan baik ke dalam saliran dan bertakung untuk satu tempoh yang lama.

Pengarah Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) Kelantan Kamal Mustapha berkata pihaknya menjangkakan 'banjir termenung' itu berlaku selama dua minggu.

“Paras air Sungai Golok di Rantau Panjang ketika ini ialah 10.66 meter dan banjir akan reda jika paras air surut bawah 9.5 meter (paras bahaya 9 meter).

“Beberapa anak sungai di sebelah Selatan Thailand juga akan mengalir ke Sungai Golok dan sudah pasti memberi kesan kepada kawasan tebing sungai berkenaan,” katanya pada sidang akhbar di Bilik Operasi Banjir JPS Kelantan di Kota Bharu hari ini.

Beliau berkata banjir termenung itu dijangka melibatkan kawasan seluas 77 kilometer persegi di jajahan Tumpat.

1 comment:

  1. After I originally left a comment I seem to have
    clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox
    and from now on each time a comment is added I recieve
    four emails with the same comment. There has to be
    a way you can remove me from that service? Many thanks!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa