Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, November 27, 2017

Cerita Polis dan keganasan di Lokap lagi?

Remaja: Polis pukul saya dengan paip getah
mk   -   Hari ini, 6:15 pm
Seorang remaja mendakwa polis menyalah-gunakan kuasa mereka semasa menahannya di sebuah lokap di Kapar, Kuala Selangor awal bulan ini.

K Jaayendiran, 18, membuat laporan polis berhubung tuduhannya itu di ibu pejabat polis daerah Kuala Selangor, pagi ini.

Sambil diiringi oleh peguam G Sivamalar, keluarganya dan exco Wanita PKR, Juwairiya Zulkifli, remaja yang ditahan berhubung kes rompakan itu, menggesa Ibu Pejabat Polis Persekutuan Bukit Aman menubuhkan sebuah pasukan petugas bebas.

Dalam laporan polisnya, Jaayendiran berkata ayahnya A Kumaresan dan dirinya ditahan pada 7 November dan direman selama lapan hari.

Remaja itu mendakwa bahawa dua anggota polis yang tidak memakai pakaian seragam memukulnya dengan paip getah selama lebih dari satu jam kerana enggan mengaku dirinya terbabit dalam satu kes samun.
Apabila mengadu dirinya tidak tahan sakit dan kehausan, Jaayendiran mendakwa seorang anggota pegawai menendangnya sementara seorang lagi menuangkan air yang diambil dari mangkuk tandas di lokap itu ke hidungnya.

Remaja itu mendakwa bahawa anggota polis berkenaan memijak dadanya sambil tertawa dan salah seorang daripada mereka berkata, "Nak minum, minum. U nak airkan? "

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Selangor, Asisten Superintendan Mohd Asri Abdul Wahab berkata tiada bukti bahawa Jaayendiran didera dalam tahanan.

"Bagaimanapun, kami akan menyiasat perkara itu dengan teliti untuk menentukan sama ada kejadian tersebut berlaku," katanya kepada Malaysiakini dalam satu mesej teks.

Dalam laporannya, Jaayendiran, yang mendakwa berada di rumah dengan kakaknya ketika rompakan itu berlaku, berkata dia kemudian mengaku melakukan kes samun itu apabila polis dikatakan mengancam akan memukul bapanya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa