Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, November 18, 2017

“Saya tidak perlu menjawab sebab tak ada kelas!"

Perkasa doakan peguam Nik Elin insaf

  | November 18, 2017
Ibrahim Ali enggan mengulas kenyataan Nik Elin dan menyifatkan beliau tiada kelas dan tidak tahu agama.
KUALA LUMPUR: Datuk Ibrahim Ali mendoakan peguam, Nik Elin Nik Rashid akan insaf dan tidak lagi membuat kenyataan bertentangan akidah Islam.
Presiden Perkasa bagaimanapun enggan mengulas kenyataan Nik Elin pada 10 November lalu yang menggesa semua pihak berhenti mengatakan bertudung ialah perintah Tuhan.
“Saya tidak perlu menjawab sebab tak ada kelas. Saya tak perlu jawab orang yang tidak tahu agama.
“Saya bimbang harap-harap jangan tersasul akidah. Saya kesian, saya doa dia insaf,” katanya kepada FMT pada Persidangan Khas Tahunan Sayap Perkasa ke-4 hari ini.
Minggu lalu, Nik Elin menyenaraikan pelbagai kebaikan tidak bertudung yang dinikmatinya, di samping mendakwa hukum aurat bagi wanita hanya di bahagian sulit, bukan seperti yang difahami orang ramai. 
Susulan itu, Pengerusi Biro Hal Ehwal Islam Perkasa, Dr Amini Amir Abdullah pada Khamis lalu menggesa Nik Elin berhenti mengulas dan meracau dalam soal agama, jika beliau masih dangkal dan cetek dalam soal hukum.
Beliau turut menyifatkan ulasan aktivis itu mendedahkan pekung di dadanya, selain menonjolkan kejahilan dalam soal agama.
Amini berkata, menutup aurat terkandung dalam al-Quran dan wanita Islam yang menyanggahnya bermakna menderhaka kepada Allah.
Dalam perkembangan lain, Ibrahim berkata, Perkasa akan meneliti kandungan manifesto setiap parti politik yang bertanding pada pilihan raya umum ke-14 sebelum menyuarakan sokongan mereka.
Katanya, manifesto penting kerana ia mencerminkan hala tuju parti yang bertanding.
“Sekarang ini kita sedang memerhati. Kita sedang menunggu manisfesto parti politik yang bertanding.
“Ada Barisan Nasional dan Pakatan Harapan (PH), kita tengok banyak dasar yang diubah, pelbagai janji ditaburkan. Maka, semua ini menjadi perkiraan kita.
“Mahu tidak mahu, kita pegang prinsip asas Perlembagaan iaitu Fasal 153,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa