Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, February 11, 2014

Kenapa Kebinatangan Ini Berlaku Di Negara Islam?

Soalnya kenapa melibatkan penganut Islam?
Hanya negara seperti Pakistan dan Afghanistan sahaja yang di tonjolkan?
Adakah tragedi begini tidak berlaku di negara kafir selain negara Islam?

Foto Ngeri Kesan Dari Simbahan Acid

'Domestic Violence' (Kekerasan Dalam Rumah Tangga) adalah satu siri foto mengejutkan oleh jurugambar Emilio Morenatti, di mana ia mencari dan menangkap potret perempuan yang telah terluka dan rosak kerana serangan acid oleh kekejaman lelaki.

Subjek dalam foto ini sebahagian besarnya dari Pakistan dan diserang menggunakan cecair berbahaya itu kerana pelbagai alasan. Beberapa dari mereka diserang kerana menolak perkahwinan, sementara yang lain adalah kerana perselisihan keluarga. Melalui siri fotonya, Morenatti tidak hanya ingin menonjolkan kejahatan keji, tetapi juga untuk memberi kuasa kepada perempuan untuk bersatu dan memaksa dunia untuk memperhatikan dan bertindak. 
 
 
 
 
 
 
sumber

4 comments:

  1. Astagfirullah..Kenapa manusia hari ini sudah hilang sifat kemanusiaannya.Adakah kerana faktor tekanan hidup atau apa yang menyebabkan manusia menjadi gila.

    Ada pendapat ustaz yang mengatakan makanan yang haram juga boleh merosakkan akal manusia lama-kelamaan boleh menghilangkan sifat perikemanusiaan.

    ReplyDelete
  2. jangan kita lupa bahawa Allah telah beri peringatan kepada manusia jika manusia engkar maka Allah akan datangkan huru hara dalam kehidupan didunya ini.kembalilah kejalan yang Allah redo.

    ReplyDelete
  3. Disana kaum lelaki sgt dominan dan merasakan meraka sgt benar dlm amalan mereka serta sentiasa mengaitkan apa tindakan mereka dgn agama walau mereka sendiri amat jahil tentang agama.kebetulan kaum wanita disana bagai dikurung utk mendapat pendidikan.

    2.persengketaan dn cara membalas dendam memang dah jd amalan puak2 disana.amalan jahiliyyah ini berterusan bgai tiada sempadan.dulu hingga kini.bagai direstui dlm menyelesaikan sesuatu perkara.semuanya berpunca dr jahil.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa