Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, April 2, 2014

MH370: Golongan "bodoh sombong" Malaysia Diperangkap Media Asing Yang Terlatih?

MH370: Tidak adil bagi media dituduh tamakkan pembaca dan penonton 
Apr 01 2014
KOMEN PEMBACA: Cadangan Prof CK Raju bukanlah sesuatu yang baru. Saya pasti pasukan penyiasatan sedang mengkaji semua sudut rampasan, keganasan, elektronik, kegagalan teknologi dan mekanikal dalam kehilangan Boeing 777-200ER #MH370.
Beri mereka masa dan ruang untuk menjalankan tugas mereka.
Tuduhan bahawa media taksub "menaikkan jumlah pembaca/penonton dan bukannya memberi tumpuan kepada apa yang mungkin telah berlaku" adalah benar-benar tidak wajar. Membuat spekulasi memang mudah. Media - saya rasa yang dimaksudkan adalah media asing? Mereka ada tugas untuk dilakukan dan selalunya, pertanyaan dan penyiasatan mendalam merekalah yang membantu pihak berkuasa melihat ke semua sudut, tanpa ada kemungkinan yang tertinggal.
Kita juga telah melihat bagaimana media asing yang terlatih memerangkap golongan "bodoh sombong" Malaysia kerana berbohong, terdedah untuk paparan seluruh dunia, dan meletakkan mereka ke dalam perspektif yang betul. - Jong
Alan: Saya juga percaya adanya kegagalan pesawat, sama ada kebakaran struktur atau elektrik yang menyebabkan anak kapal dan penumpang tidak sedar. Tetapi saya tidak tahu mengapa pesawat membuat pusing semula ke arah selatan selepas menyeberangi Semenanjung, menuju ke Lautan Hindi. Auto-piloy tidak boleh melakukan ini, bukan?
Saya juga percaya yang juruterbang telah cuba mendarat di Langkawi. Beliau dan pembantu juruterbangnya adalah wira.
Martin Hughes: Ya! Itu juga kesimpulan saya. Bagus.
Gnana Pillai Venugopalan: Ya, bunyinya masuk akal...tetapi belum ada punca sebenar. Dapatkan kapal terbang itu dahulu, dan kita akan mengetahui puncanya.
KD: Bagaimana ia boleh menukar haluan dan ketinggian beberapa kali?
Danny Ting: Hanya pandangan peribadi saya. Saya tidak percaya dengan teori "hipoksia". Badan manusia tidak boleh ‘terpadam’ dalam hanya beberapa saat. Oleh itu, juruterbang sepatutnya mempunyai masa untuk bertindak - menyarung topeng oksigen jika kabin mengalami penyahmampatan; melainkan di angkasa lepas.
Satu perkara lagi, jika penyahmampatan kabin berlaku sebelum pesawat ini tiba di ruang udara Vietnam, mengapa kapten yang berpengalaman ini terus terbang sehingga ke Lautan Hindi, tanpa mengisytiharkan kecemasan dan cuba mendarat di lapangan terbang terdekat secepat mungkin? Itu adalah SOP biasa, jika tidak, mengapa pesawat MAS satu lagi, yang menuju ke Incheon, dialihkan ke HK kerana kegagalan generator? Adakah ia masuk akal?
Bagi teori bunuh diri pula, jangan ia diandaikan, ia tidak sensitif kepada mereka yang tidak bersalah. Apabila pesawat mencecah air pada halaju terminal, ia seperti tembikai yang dilempat ke lantai. Ia bersepai dan mewujudkan banyak serpihan. - sumber
Komen-komen ini diberikan pembaca artikel “MH370: Indian scientist dismisses hijacking or pilot suicide theory”.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa