Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, April 5, 2014

MH370: Kenyataan Anwar Hanya Cakap Kosong

Manusia pencen bercakap 
siKatak pun nak mencelah?

MH370: Kenyataan Anwar Hanya Cakap Kosong Raih Simpati Rakyat
BERNAMA - Diterbitkan: Sabtu, 5 April 2014 8:06 PM


KUALA LUMPUR: Kenyataan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung tragedi kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) penerbangan MH370 disifatkan sebagai sekadar modal meraih simpati rakyat demi keuntungan politik semata-mata.

Presiden Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak) Tan Sri Abdul Aziz Rahman (gambar) berkata tuduhan melampau Anwar yang mengatakan kerajaan menyembunyikan maklumat berkaitan tragedi itu sangat tidak berasas dan boleh diibarat sekadar cakap kosong sahaja kerana tidak mempunyai fakta sahih.

"Dia cakap tidak ada isi, cakap kosong hendak bagi rakyat sedap dengar supaya rakyat percaya dan timbul keyakinan kepada pakatan pembangkang. Ini modal politik yang sudah lapuk.

"Mana mungkin kerajaan sanggup sorok maklumat pasal MH370 ini sedangkan 26 buah negara besar seperti China pun terlibat sama dalam misi pencarian. Di sini maklumat sudah terdedahpun, apa lagi yang dikatakan kerajaan sembunyi maklumat," katanya.

Anwar dilaporkan mendakwa kerajaan sengaja menyembunyikan maklumat berhubung kehilangan pesawat MH370 dalam temu bual dengan akhbar The Telegraph UK.

Anwar berkata sistem radar Malaysia yang dibeli ketika beliau menjadi Menteri Kewangan dahulu mampu mengesan penerbangan MH370 apabila ia berpatah balik dan terbang melintasi Semenanjung Malaysia.

Sehubungan itu, Abdul Aziz meminta Anwar supaya tidak terus bersandiwara dengan memutarbelitkan cerita asal berhubung kehilangan pesawat berkenaan kerana dapat memberi impak negatif terhadap hubungan diplomatik Malaysia dengan negara yang terlibat dalam misi pencarian MH370.

"Kini sudah sampai masa untuk dia (Anwar) bertakwa dan menginsafi apa sebenarnya berlaku dan bukannya putar belit cerita. Perlu ingat banyak anggota keluarga penumpang terlibat," katanya.

Sementara itu, Presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali berkata Anwar tidak akan berhenti memburukkan kerajaan selagi cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri tidak tercapai.

"Segala perkara baik kerajaan buat dia tetap akan mencari salah dan melemparkan tohmahan yang boleh hilangkan keyakinan rakyat terhadap kerajaan dan pada masa yang sama, boleh raih keuntungan politik," katanya.

4 comments:

  1. Jika dlm sidang akhbar pun Najib mengelak untuk sesi menjawab pertanyaan wartawan, sesiapapun termasuk Anwar akan mengatakan ada sesuatu yg hendak disembunyikan. Mesti ada maklumat yg dikategorikan sebagai rahsia, bukankah itu perlu disembunyikan? Ataupun Najib begitu daif maklumat, juga tentu cuba menyembuyikan kelemahannya. Dua perkara itu sekadar contoh dan jika benarlah perkara itu yang tampaknya pasti benar, maka benarlah tuduhan Anwar itu.
    2 ekor malaun pecacai tua ini, bercakap langsung tak pakai akal serupa lembu kenyang je.

    ReplyDelete
  2. Hey there just wanted to give you a quick heads up and let you know a few of tthe images aren't loading properly.
    I'm not sure why but I thgink its a liknking issue.
    I've tried itt in two different internet browsers and both show the same results.



    Alsoo visit my weblog investigate this site

    ReplyDelete
  3. x org kokmen kenyataan beliau.. sebab pendapatnya macam makcik n pakcik kangkung.. cuba fikirkan hai mubarak.. siapa yg arahkan juruterbang bertugas dari bercuti? kenapa radar kita x dpt kesan objek yg melintasi ruang udara kita.. kata canggih

    ReplyDelete
  4. Inilah bekas pemimpin kaki jilat pemimpin umno. Siapa yg cakap berputar-putar sekejap ke timur sekejap ke barat kemudian ke selatan. Semua org salah tetapi dia pun tak betul. Apa dia org ingat rakyat ni semua buta mata hati macam mereka ke?

    Kalau kaki jilat tu tetap menjilat juga.................

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa