Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, January 17, 2015

Hee...hee.....lagi kisah menyorok dan berselindung!

Kalau dah gelabah dan terdesak disebalik telunjuk pun akan menyorok!

PAS persoal Zahid 'berselindung' di balik OSA 
mk - 8:25PM - 16 Jan 2015
PAS mempersoalkan tindakan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi yang enggan mendedahkan berhubung bantuan berkaitan keselamatan yang diberikan 'raja judi' Paul Phua.

Sebaliknya, kata parti Islam itu, Zahid terus “berdalih” dan “berselindung” di sebalik alasan Akta Rahsia Rasmi (OSA) 1972.

“PAS masih konsisten dengan penegasan agar pihak kerajaan khususnya menteri dalam negeri agar bersikap telus dalam isu ini,” kata Mahfuz.
“Usah jadikan alasan ‘rahsia besar’ bawah perlindungan Akta Rahsia Rasmi 1972 untuk membolehkan pihak kerajaan sanggup bersekongkol dengan raja judi dan kongsi gelap dalam hal keselamatan negara.”

Zahid semalam berkata beliau tidak dapat mendedahkan mengenai bentuk bantuan yang disediakan oleh Phua kepada kerajaan kerana melibatkan “rahsia besar negara” yang dilindungi OSA.

Beliau turut menjelaskan bahawa suratnya kepada Biro Siasatan Persekutuan (FBI), Amerika Syarikat (AS) bukan surat sokongan.

Surat itu dikemukakan kepada Mahkamah Daerah Nevada oleh peguam Phua sebagai sebahagian pembelaannya dalam perbicaraan kes perjudian haram di Las Vegas, AS.

Dalam kenyataannya hari ini, Mahfuz berkata, penjelasan Zahid semalam masih belum jelas berhubung tujuannya mengutus surat itu.

“Isu yang menjadi pertikaian umum sekarang bukanlah sekadar sama ada Paul Phua itu ahli kongsi gelap 14 K Triad di Malaysia atau di luar negara tetapi, rakyat menuntut penjelasan menteri agar berterus-terang dalam penglibatan Paul Phua dalam sistem keselamatan negara,” katanya.

1 comment:

  1. Pak memteri jd tukang ngarut ... Rakyat tukang kacau ... Contoh bawa budaya k pop... Dah jadi gila dah baik rakyat maupun menteri...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa