Pengumuman

Mulai esok (11 Julai 17) blog ini tidak akan diupdate Oleh kerana blog ini dan blog yang satu lagi mengandungi bahan yang sama, saya rasa adalah wajar untuk menghidupkan satu blog sahaja iaitu mountdweller88 untuk dilayari dengan mudah tanpa gangguan insya Allah Saudara/saudari persilakan ke - mountdweller88.blogspot.com

Tuesday, February 16, 2016

Ini kerja orang tiga suku

JOM FIKIR DAN RENUNG2KAN REALITINYA. MEREKA DIANGKAT KERAJAAN UMNO BN, ADAKAH MEREKA IZINKAN PAS JATUHKAN UMMO BN?

Pada fikiran kalian, bolehkah seorg Penasihat Kerajaan Umno-BN (Hj Hadi Awang yg jd Presiden Pas) membiarkn pimpinan dan ahli partinya (Pas) menjatuhkan Kerajaan Umno-BN yg dia jd penasihatnya?
INI TENTU KERJA BODOH.

Pada fikiran kalian, bolehkah seorg penjawat awam dlm Kluster Dakwah Mjls Perundingan Islam (Dr Harong Ding yg jd Mursyidul Am Pas) membenarkan kepimpinan Pas dan ahli partinya (Pas) menjatuhkan Kerajaan Umno-BN yg dia jd penjawat awamnya yg diberi elaun dan segala kemudahan kerajaan.
INI KERJA ORG TIGA SUKU.

Pada fikiran kalian, bolehkah seorang yg dipercayai oleh PM diberi jwtn CEO dlm Yayasan Kesederhanaan (Nasaruddin Mat Isa yg jadi penghubung UG) membenarkan Hj Hadi Awang dan kawan2nya yg memimpin Pas sekarang, juga ahli2 Pas menjatuhkan Kerajaan Umno-BN yg dia sebahagian daripadanya.
INI KERJA ORANG BANGANG.

Dari tiga kes ini, rakyat sudah nampak kerjasama yg jelas antara Pas dan Umno. Mereka membantu perkukuhkan Najib Razak dan Umno. Mereka tidak lg menyerang Najib sekalipun dasar2 Najib menyusahkan rakyat, hatta Najib yg dibalut dgn mcm2 kes rasuah didiamkan sahaja malah didokong.

Mulut mereka sudah terkunci erat. Ahli2 Pas yg taksub sdg membuktikan ketaksuban mereka dgn pertahankan apa saja yg dibuat Haji Hadi dan Harong Din atas nama jubah dan serban. Nampak tak? Faham tak? Clear tak?

Inilah perubahan besar dan dasar dlm Pas selepas kematian almarhum TGNA setahun yg lalu. Mrk yg kuasai Pas kini, terus bekerja keras utk bersama Umno kununnya utk menyelmatkan Melayu dan Islam. - 010 6308971

11 comments:

  1. Perkara yang wajib direnungkan oleh pentaksub pemimping pas...
    Kemanakah pas hendak dibawa oleh tuang presideng
    apakah perjuangan pasrti pas selama ini

    ReplyDelete
  2. Walaunta tak kisah itu semua. Kena bodoh dengan umno dalam isu hudud pun walaunta tak ada masalah.

    ReplyDelete
  3. sekarang pas itu umno.umno itu pas..
    ape lg yg nak di jatuh kan..kalau umno jatuh.pas juga akan terlungkup..jadi bekerja la untuk umno.

    ReplyDelete
  4. Hoi Wan Rosli, bangunlah segera untuk membela presideng kamu tu!!! Tak kanlah asyik nak mengeram telur sahaja yang tidak akan menetas pun.

    ReplyDelete
  5. Inilah namanya strategi. UMNO memang bijak. Bak kata Lee Kuan Yew.. 'orang bodoh adalah makanan orang bijak..'
    UMNO pusing kepala pemimpin PAS, ahlinya hanya terpinga-pinga tak tau nak buat apa, hidup masih sama bahkan semakin hari semakin rumit. Ini politik, Yang paling penting ada pada ahli ialah UNDI.

    Janganlah kita jadi makanan mereka..ya ini juga termasuk saya. Jom kita hijrah, sedar dari tidur lena dan kita mengubah cara fikiran kita... Wasalam, Ancient Mariner.

    ReplyDelete
  6. Ini bukan kerja orang tiga suku ini kerja ulamak. Orang tiga suku x buat kerja nih. Org 3 suku kerja dia merayau x pakai baju pikul kampit beras keliling kampung. Bila letih dia berenti kejap peluk tiang api atau peluk tiang traffic light.
    Tapi ulamak yg buat kerja nih bila dtg ketika mereka ditolak oleh penyokong sendiri akan jadi 3 suku gak. Tunggu aja lah. Tuhan tidak dua dan tidak tiga. Tuhan hanya satu. Lepas hari Rabu bukan Sabtu tapi Khamis. Dah tahu lubang tu ada ulaq yg mung pegi seluk juga apa pasai?? Memang cari nahas.
    Cuma satu jer masalahnya.... penyokong depa ni Melayu ... tang ni payahhhh ... tapi aku sorang minta dengan Allah SWT moga psnjang umoq pasai aku nak tengok apa jadi mcm hak Mahadet dok kena la ni. Kesian sunggoh aku kat mamak tua soghang nih. Oghang puteh kata "You reap what you sow".

    ReplyDelete
  7. Pade muko pokko hija.. suko sangk ko Ulamk Ghanimh...lo ni dok jd Pnyelamt Asobiah SeMsia

    ReplyDelete
  8. Pade muko pokko hija.. suko sangk ko Ulamk Ghanimh...lo ni dok jd Pnyelamt Asobiah SeMsia

    ReplyDelete
  9. Ana senyum bila ada istilah ulamak ghanimah. Khutbah Jumaat baru ni di masjid Pas ada sentuh isu ulamak telah dihina dipandang rendah. Tok khatib dah berasa kepanasan bahana muktamar 15.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa