Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, February 17, 2016

PAS ketinggalan: Mereka pilih Amanah........

Pas terbelakang, ahli akademik pilih Amanah
 | ARIF ATAN
Dr Sulaiman Mohd NorDr Sulaiman Mohd NorTidak dapat menerima kepincangan pendirian politik Pas mutakhir ini yang hanya merencatkan keampuhan blok pembangkang, bekas pensyarah di universiti awam, Dr Sulaiman Mohd Nor mengambil keputusan menyertai Parti Amanah Negara (Amanah).
Menurutnya, tindakan Pas keluar dari Pakatan Rakyat pada tahun lalu sehingga memusnahkan gabungan parti pembangkang itu akan menyukarkan usaha rakyat untuk mencapai sistem dwi-parti.
“Kajian yang dibuat Umcedel (Kajian Pusat Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya)selepas PRU13 mendapati bahawa suara rakyat bertambah kuat dengan peningkatan jumlah MP (Ahli Parlimen) atau Adun Pakatan Rakyat ketika itu.
“Saya amat percaya negara memerlukan sistem dwi-parti agar yang betul-betul mendapat faedah adalah rakyat. Pemerintah hanya dipilih mengurus, bukan menjadi tuan.
“Namun apabila Pas keluar dari PR (Pakatan Rakyat), itu adalah tindakan ke belakang. Saya bersama Amanah kerana ingin mengukuh PH (Pakatan Harapan) agar sistem dwi-parti betul-betul dapat tercapai demi faedah dan nikmat sebenar kepada generasi akan datang,” ujar bekas pensyarah di Fakulti Kejuruteraan Elektrik Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Skudai itu ketika dihubungi Malaysia Dateline.
Menafikan tohmahan kononnya Amanah yang ditubuhkan pada 16 September tahun lalu itu mengkhianati perjuangan Islam, beliau berkata, Amanah ialah sebuah parti politik yang berusaha memartabatkan Islam sebagai dasar perjuangan.
“Amanah tidak khianati perjuangan Islam. Konsep biar Melayu Islam memerintah, walaupun rasuah, kita tentang. Budaya menakut-nakutkan Melayu kononnya Cina akan memerintah, juga kita tak terima.
“Islam menyeru kita menegakkan keadilan, walaupun terhadap musuh kita,” tambahnya lagi yang berkhidmat selama 32 tahun dalam dunia akademik sebelum bersara pada Disember 2014.
Kelmarin, Dr Sulaiman antara lima ahli akademik serta seorang lagi bekas Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PTD) secara rasmi mengumumkan menyertai Amanah.

6 comments:

  1. Awal-awal ni mereka tengah keliru, tunggu biar mereka faham betul2 nanti baru mereka nampak jalannya, takkan nak berjuang dengan golongan yang langgar bai'ah, golongan yang menolak hukum Allah, golongan pejuang LGBT dan G25, itulah kekeliruan mereka yang masih kabur dan belum jelas dengan dasar perjuangan dan perlembagaan yang dibawa oleh Amanah yang pemimpin Amanah sendiri tidak faham apa itu " Amanah ".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai walaun,sudah2 la fitnah..
      Bagi la bukti,video,rakaman suara,kenyataan akhbar ke yg pemimpin amanah menolak hukum Allah,pejuang lgbt dan g25,aku pun teringin nak tengok/dengar/baca..
      Woi an anonymous,hang tak payah la nak menyamar kat sini,
      Baca ayat,tengok gaya bahasa pun dah tau..
      Dah habis hujah ke kat sisi bukit yg lari masuk mountdweller balik?
      Kahkahkah..
      Setakat kena kencing dgn umno, kemudian nak bermadah kat sini dgn fakta fitnah,elok la hang mandi kencing mca dan mic sekali..
      Kahkahkah

      Delete


  2. Jgn kan nak mimpi utk jd jurutera elektrik ketahap PhD

    Seandainya Hadi Awe dan Aron Ding amik SRP/LCE belum pasti lulus

    Agak2 korang ler Hadi dan Aron Ding boleh lulus ke subjek MATHS dlm SRP?

    Gua rasa Mat Bashah yg ada SRP tu lg tinggi IQ nya drp Ular2semak ddlm Pas!

    Sbb tu ler ular2semak tu senang sgt kena gulai masuk dlm jamban umporno!!

    ReplyDelete
  3. Pas wala unta ashik dgn baiah yg tak sah batal dan zalim. Baiah tu sendiri berdosa. Sama dgn baiah yg dipaksa oleh hajjaj yusof athaqafi yg zalim. Jgn harap pas chai bole masuk syurga. Dah sesat n selewengkan islam utk peribadi n politik. Tiba2 nak taawun dgn umno. Chiss menatang giler babi

    ReplyDelete
  4. Hadi n harun tk faham umno najib. Mudah ditipu najib. Muhyidin n shafie lg cerdik. Malang pas chai. Bye

    ReplyDelete
  5. Sudahlah. Jgn auta. Bolehkah olamak makan gaji dgn kjaan umno nk lawan n jatohkan umno bn? Cth haron din nasha?? Olamak pas chai sila jawab. Kehkeh

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa