Pengumuman

Mulai esok (11 Julai 17) blog ini tidak akan diupdate Oleh kerana blog ini dan blog yang satu lagi mengandungi bahan yang sama, saya rasa adalah wajar untuk menghidupkan satu blog sahaja iaitu mountdweller88 untuk dilayari dengan mudah tanpa gangguan insya Allah Saudara/saudari persilakan ke - mountdweller88.blogspot.com

Tuesday, September 13, 2016

Hebat sungguh Tok Guru dia ni!

KEHEBATAN GURU TOK TIADA PADA ALMARHUM TOK GURU NIK AZIZ

Hari raya korban peluang bertemu rakan2 lama.  Ada seorg klasmet tok dulu, dia kagum dgn kehebatan guru tok dan jemaah tok yg mampu pisahkan diri dari Dap kapir harbi yg arwah tok guru nik aziz tak mampu lakukan.  Apa rahsia dan tektik yg guru tok gunakan? Soalnya.

Tok jawab, mudah je.  Di hadapan Dap kita laungkan hudud...hudud..hudud...sbb kita tahu Dap amat fobia dgn hudud sehingga akhirnya kita berpisah dgn mereka.

Apabila kita berdepan dgn parti syeikh kadir parti Ikatan, guru tok akan kata hudud belum sesuai nak dilaksanakan kerana nak buat undang2 jalanraya kena ada kereta dulu.  Maka, kita fokus akta 355 dulu.

Di kelantan, kesemua Adun sokong enakmen jenayah yg melibatkan hudud, termasuk adun2 dari amno yg menangis dan meraung minta hudud dilaksanakan.  Maka, MB kelantan pun yakinkan rakyat kelantan bahawa tahun 2015 kelantan akan laksanakan hudud, jika gagal MB kelantan akan letak jawatan.  Diperkuatkan pula oleh tindakan Nik Amar doremon yg ke luar negara utk meninjau2 alat pemotong tangan.  " Chop it like this'.

Dlm suasana hidup makan budu, rumah banjir yg tak siap, rakyat kelantan teruja menanti kedatangan hudud.

Tapi, guru tok ada helah yg diperolehi dari mimpi.  Guru tok tidak laksanakan hudud, tapi guru tok dirikan tugu banjir.  Itu lebih aula dari hudud.  Guru tok perkenalkan musabaqah Bina' Ijsim yakni musabaqah bina badan di mana kaum hawa dinaikkan martabatnya utk jadi penonton dan hakim.  Guru tok harapkan rakyat kelantan tidak lagi mengingati hudud.

Guru tok pun jaja akta 355 kerana guru tok tahu ramai walaun2 dlm jemaah tolol2 belaka dan pasti mereka sangka akta 355 itu adalah hudud, sedangkan amno sendiri dah pernah pinda akta 355 itu sebelum ini.  Parti tok dan amno terbukti seiring sejalan.

Rakyat masih bijak mempersoalkan tindakan guru tok.  Mereka byk dpt maklumat melalui media sosial seperti pesbuk utk menyanggah tipu muslihat guru tok.  Mereka persoalkan janji2 guru tok utk menyaman Sarawak report.  Ini menyesakkan kerandut buah guru tok.

Tapi, guru tok bukan tolol sangat.  Guru tok menggunakan helah baru iaitu dgn mengeluarkan fatwa kpd walaun2 agar jangan baca pesbuk, tapi bacalah Al quran.  Kalau semua walaun tidak baca pesbuk, nescaya mereka akan kekal dalam "ketololan'.  Ini memudahkan kerja2 amal guru tok.

Itulah di antara kehebatan guru tok yg takde pd almarhum tok guru.  Sbb itulah guru tok muncul sebagai MB pertama dlm parti tok yg dpt perintah Tganu sepenggal saja.

Wallahu aklam.

TOK USIN UG CEROI

3 comments:

  1. AKU RASA GURU TOK JAUH LEBIH BAIK BERBANDING TOK GURU YANG TERANG2 JADI BALACI DAP

    ReplyDelete
  2. bro makin lame mkin borink bce blog npe ek x mcm dlu..

    ReplyDelete
  3. TOK GURU MEMANG HEBAT SEBAB SANGGUP JADI BALACI DAP

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa