Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, September 22, 2016

Komen terhadap Politik adalah Ibadah

Assalamualaikum

Politik Adalah Ibadah
● Haji Sobirin Haji Duli baca di sini

Komen.......

Politik memang ibadah....ibadah di lakukan mengikut syarat dan syarak....jadi  dalam ibadah tidak ada matlamat menghalalkan cara....begitu juga dalam politik islam yang indah..

Merujuk kepada parti agama iaitu Pas......Pas tidak boleh mengistiharkan bahawa hanya Pas yang islam atau wadah islam.....islam bukan milik Pas..

Setiap kita ini adalah pembawa risalah islam.....jadi jika wujud wadah lain yang membawa islam ianya tidak salah.....malah itu menunjukkan bahawa islam adalah milik semua..

Merujuk kepada pemecatan dan penubuhan parti baru dan mengenai matlamat tidak menghalalkan cara..

Pas di sebut sebagai parti yang matang dan sejahtera.....tetapi kenapa  Pas memutuskan keluar dari Pakatan malah menyalahkan rakan yang lain.....tanpa alasan yang kukuh

Malah sehingga kini masih menyerang rakan lamanya..

Jika begitu Pas tidak menimbulkan suasana yang sejahtera.....hanya alasan pembentangan Ruu355 yang belum di perhalusi di semua peringkat..sekali lagi Pas menghalalkan cara demi matlamat..

Pas juga tidak matang.....keluar dari Pakatan tapi masih bersama Pakatan di Selangor....adakah Pas matang....?

 Mengusulkan Ruu355 kemudian meminta penangguhan.....adakah matang.....? jika matang sepatutnya draf ruu355 sudah lengkap dan terus di bentangkan tanpa penangguhan..ini polemik dari Pas..

Pas inginkan hudud dari alquran tetapi Pas tidak mengikut cara alquran dalam ingin melaksanakan Hudud

Melabel....mencerca.....menfitnah mereka yang belum lagi jelas tentang hudud..

Pas tidak layak lagi membawakan dasarnya iaitu islam....lagipun islam itu mudah bukan tersimpul mati seperti yang dibawa oleh Pas..

Bila cerita Pas masih jadi  pembangkang dan tidak bersama UG.....sekarang kita lihat Pas banyak menyerang parti pembangkang daripada menyerang BN.....malah Pas mempertahakan PM dari UMNO..

Pas juga hipokrit dalam isu UG..sehingga kini janji saman ke atas SR dalam masa sebulan terus dijadikan 'tapa' ( peraman ) oleh Pas..

Kini sudah lebh sebulan....jika rm90juta itu tuduhan palsu dari SR.... tapi  mengapa Pas membisu..diam itu tanda setuju kata orang tua2..!

Lihatlah dan nilai apa yang di sebut ini..ini hanya sebahagian kecil sahaja.. *adakah Pas matang dan sejahtera serta mengamalkan politik sebagai ibadah ataupun Pas hanya menggunakan islam sebagai matlamat menghalalkan cara*

Bagi menjawb isu mencari redha Allah bukan boleh di jawab dalam konteks yang sempit....iannya meluas..

.Mencari redha Allah tidak akan pernah cukup sehingga tinggal nyawa di tenggorokkan....tika itu pintu taubat Allah telah tutup..

Redha Allah itu bukan setakat menyokong hudud semata....kerana  perkara asas adalah Rukun Islam dan Rukun Iman.....

Hudud hanya sebahagian.....malah Hudud juga hanya sebahagian kecil dalam undang2 islam...

Lagipun Hudud yang dibawa dan di terjemahkan oleh Pas itu tidak mengikut cara islam..

Hudud ayat dan perintah terakhir yang Allah turunkan setelah pemerintahan Nabi lengkap dan sejahtera..tiada cacat cela dalam kebajikkan..

Melawan rasuah....memberi orang susah makan juga termasuk dalam undang2 islam dan berada sama nilai serta sama tinggi dengan hudud..

Jadi jelas....mencari redha Allah itu bukanlah dengan menyokong parti agama iaitu Pas.

Dalam negara kita masih banyak lagi perkara yang perlu kita baiki dan sediakan sebelum melaksanakan Hudud...

Jika ingin redha Allah dengan melaksanakn Hudud....ikutlah cara alquran bukan cara parti politik Pas yang di cipta manusia dan tidak sempurna..

Akhir kata....Islam itu Rahmat untuk semua,jadilah insan yang bertaqwa (ulama)....kita semua ulama.....ulama bermaksud alim dan takut kepada Allah..takut kepada Allah itu adalah taqwa..Allahuakbar!

- Layar Impian

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa