Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, September 5, 2016

Stay cool please!

JAHIL - JAHAT - RARE:  STAY COOL PLEASE !!!

Politik Islam atau apa sahaja, harus bermula dengan mendidik jiwa kita sendiri.

Salah satu ancaman jiwa murni adalah nafsu ammarah kita.

Kita sebenarnya dibelenggu oleh nafsu kita jika gagal mengawalnya, terjajah, terkepung - sebelum musuh politik kita menawan kita.

Tidak semestinya kita akan berjaya menewaskan musuh kita, jika kita tewas kepada nafsu ammarah kita. Melayari hidup politik dengan perseteruan, persengketaan dan kesempitan dada setiap masa.

Saya sedar, keputusan saya menyertai Parti Islam Amanah telah memarakkan serangan peribadi yang semakin sengit.

Saya menasihati diri saya untuk memerima realiti politik Malaysia yang penuh dgn perseteruan bersifat peribadi dan kalah menjadi abu.

Hatta bagi yang melaungkan mereka membawa panji Islam yang murni dan politik matang lagi sejahtera, tidak terlepas dari kerasnya menembus larangan agama.

Saya suka menasihatkan penyokong atau peminat saya untuk kekal COOL.

COOL adalah indah. Tanda kematangan.
Bekal kejayaan.

Tidak satu pun yang dilakukan oleh makhluk di muka bumi ke atas makhluk lain yang tidak akan dibalas.

Kambing tidak bertanduk yg dianiayai oleh kambing yg bertanduk di atas muka bumi, keduanya akan dihidupkan semula di akhirat dan diberikan tanduk utk membalas tandukan yang ia terima di dunia dahulu. Kata Nabi s.a.w.

Sejak agak lama, serangan ke atas saya oleh teman bekas wadah perjuangan saya adalah bersifat peribadi, tanpa fakta, tikaman belakang, bertopeng, semborono dan jauh dari akhlak mulia yg kita kenali.

Usah berikan perhatian terlalu banyak.

Insya-Allah kita tumpukan kepada usaha merangka pelan menjadikan Kelantan sebagai model berkerajaan Islam yang moden, makmur, maju, berkebajikan, telus, berakauntabiliti, memelihara akhlak dan mensyukuri semua anugerah Allah untuk Kelantan dengan sebaik-baiknya.

Dalam rangka itu, mari bersama kita mengembangkan Parti Islam Amanah untuk muncul berketrampilan.

Sedikit sebanyak bakat kerdil yang ada pada saya selama memaju dan mempertahankan Pas selama ini, Insya-Allah saya akan gunakan untuk Amanah, sekalipun kita hanya mungkin berjaya sepuluh atau dua puluh tahun akan datang.

Namun, kemenangan esok Insya-Allah masih dalam jangkauan.

Kita memunculkan diri menjadi cerminan untuk PAS bersaing meningkatkan prestasi dirinya sebagai parti dan kerajaan Islam di bawah konsep fastabiqul khairat.

Atau kita menjadi angkatan yang selalu disebut oleh Al Qur'an, 'wayas tabdil qauman ghairakum'- Allah menjadikan kita angkatan baru menggantikan angkatan lama atas sebab mereka telah hilang kelayakan melangsungkan keunggulan generasi bertaqwa yang cemerlang.

Semoga Allah memberkati perjuangan dan kehidupan kita.

Husam Musa
1 Zulhijjah 1437
3 September 2016

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa