Pengumuman

Mulai esok (11 Julai 17) blog ini tidak akan diupdate Oleh kerana blog ini dan blog yang satu lagi mengandungi bahan yang sama, saya rasa adalah wajar untuk menghidupkan satu blog sahaja iaitu mountdweller88 untuk dilayari dengan mudah tanpa gangguan insya Allah Saudara/saudari persilakan ke - mountdweller88.blogspot.com

Monday, September 12, 2016

Persoal hala tuju PPBM: Khairuddin selar Brehim Ali

JAWAPAN KEPADA IBRAHIM ALI BERKAITAN HALA TUJU PPBM

Apa masalah dengan ibrahim Ali ini? Dia hebat sangatkah? Nak jelaskan apa lagi mengenai halatuju parti BERSATU?

Pada bulan lepas YB Tan Sri Muhyiddin Yassin telah panggil satu sidang akhbar di rumah Alumni Universiti Malaya untuk terangkan mengenai hala tuju parti BERSATU. Saya tak tahulah sama ada Ibrahim Ali ini hadir atau tidak untuk mendengarnya?

Saya bercakap ini atas kapasiti peribadi!! Kenapa tiba-tiba Ibrahim Ali nak tanya mengenai hala-tuju parti BERSATU khususnya selepas YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad berjumpa dengan Dato Seri Anwar Ibrahim di Mahkamah Jalan Duta pada 5 September 2016.

Apa yang Ibrahim Ali tak puas hati sangat? Apa sebenarnya yang dia nak tahu?

Saya ingin ingatkan Ibrahim Ali jangan terlalu emosional!! Dia ni kadang-kala manusia ego!! Apa dia ingat dia seorang saja ke yang pandai dalam politik?!

Kalau Ibrahim Ali ini pandai, hebat serta pertubuhan Perkasanya itu kuat; sudah pastilah dia tak boleh tewas di dalam pilihanraya umum ke 13 yang lepas!! Apabila Ibrahim Ali tewas di Parlimen Pasir Mas di tangan YB Nik Abduh Nik Aziz, ini membawa erti dia tak kuat macam mana pun!!

Beberapa kali saya jemput beliau menghadiri mesyuarat Deklarasi Rakyat yang dipengerusikan oleh YABhg Tun Dr Mahathir tak pernah hadir pun!!

Cakap beliau pandai!! Orang semua tak kena!! Ibrahim Ali ini ingat dia hebat sangatkah?!

Kalau mesyuarat tak mahu hadir janganlah nak desak YABhg Tun Dr Mahathir untuk terangkan hala-tuju parti Bersatu!!  Ibrahim Ali ini ingat dia besar sangatkah?

Untuk pengetahuan Ibrahim Ali, perjumpaan dan salaman di antara YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad dengan Dato Seri Anwar Ibrahim adalah sesuatu perkara yang dituntut oleh agama islam!! Kaji ajaran agama islam itu betul-betul dan tolong jangan pertikaikannya!!

Kerjasama dengan DAP di mana yang Ibrahim Ali tak puas hati!!  DAP lebih konsisten dan ikhlas di dalam perjuangan untuk melawan rasuah serta salahguna kuasa di negara kita!! DAP tidak 'chauvinist' kerana keahliannya juga terbuka pada Melayu dan bumiputera!! Seumur hidup saya tak pernah pun dengar parti DAP suruh hapuskan hak-hak istimewa Melayu?!

Melayu di Pulau Pinang hidup ok saja di bawah pemerintahan kerajaan DAP!! Pembiayaan dan peruntukan kewangan oleh kerajaan DAP kepada Sekolah Agama Islam di Pulau Pinang lebih banyak dari pemerintahan BN dulu!! Bonus untuk kakitangan kerajaan negeri yang majoritinya orang-orang melayu lebih baik dari negeri-negeri yang diperintah oleh BN!!

DAP tak pernah curi duit  1MDB pun!! DAP tak pernah bunuh orang pun!! DAP tak pernah menindas rakyat pun di Pulau Pinang!! DAP tak pernah merosakkan sistem ekonomi!! DAP tak pernah melumpuhkan amalan demokrasi di negara kita!! DAP tidak pernah merosakkan institusi-institusi kerajaan!!

Pada pandangan peribadi saya, parti dan pemimpin UMNOlah yang paling teruk merosakkan negara Malaysia masakini!!

Ini negara majmuk dan berbilang bangsa!! Sesiapa saja nak menang pilihanraya mesti dapat sokongan dari pelbagai kaum di negara kita. Baru boleh tubuh kerajaan!!

Jadi Ibrahim Ali tolong jangan bersikap perkauman sangat!!  Pijaklah di bumi yang nyata!! Jangan cuba untuk merosakkan perpaduan kepelbagaian kaum di tanahair kita!!

Rakyat tanpa mengira bangsa dan agama mesti bersatu di negara kita kearah mewujudkan 'nation building'  yang cemerlang seterusnya keseluruhan bangsa Malaysia hidup dalam rukun aman damai secara berkekalan!!

DATO' SRI KHAIRUDDIN ABU HASSAN
11 Sept 2016.

2 comments:

  1. Aku nak Khaborkan kisah sedih di ampang Jjayaselama Pakatan Rakyat @ Pakatan Harapan memerintah Selangor.

    Kini hampir dua dekad setelah menang pilihanraya,AIR diberi secara percuma kepada penduduk di negeri Selangorbila di ambil kira jumlah penggunaan
    secara purata.Namun indah khabor saja

    Masalah utama yg dihadapi sejak pemberian air secara percuma ialah, tekanan AIR akan dikurangkan pada pukul lebih kurang 11.00 malam.
    Jadi mana mana penduduk disekitar Ampang Jaya yg tinggal di Apartment, Rumah Flat,Rumah Kedai tidak akan mendapat bekalan air menjelang pukul 11.00 malam sehinggalah pukul 5.30 pagi. Kadang kadang air hanya sampai pada pukul06.00 pagi.

    Bila dirujuk pd Puspel dan Syabas,mereka menjelaskan pihak pengurusan meluluskan supaya tekanan air dikurangkan pd waktu malam drp pukul 11.00 malam keatas dan tekanan akan seperti sedia kala menjelang 05.30 pagi.Ini dapat menjimatkan perbelanjaaan dan memaksimakan keuntungan syarikat,begitulah komen pekerja syabas.

    Pihak Pengurusan Puspel,Syabas, mahupon Kerajaan negeri atau sesiapa sahaja hanya memikirkan keuntungan,airpon diberi secarab percuma.

    Tahukah Pihak Pengurusan Puspel,Syabas dan Kerajaan Selangor, air adalah keperluan asas.Tiada air sangat menyusahkan. Jangan ceritalah paip selalu bocor,tiada air kerap kali berlaku.

    Haramjaddah pukimak pihak pengurusan hanya pikir untung,apa jadi pada rakyat pergi mampuslah. YB Zuraaida, Laknatullah tak ambik berat langsung soal kawasan,sibok mengumpulkan kekayaan diridan kroni.

    Sila rujuk laporan blog dan siatan SPRM.YB Kassim lagilah seorang YB PAS yg paling takberguna, sekor lagi haramjaddah sibok jaga kepentingan sendiri, kebajikan rakyat tidak diambil peduli.
    Berlakon Alim tapi perangai serupa Iblis Syaitan. Waktu korbaan baru nampak BABI Zuraidah, BABI kasim jengok sekejap masjid.

    Celaka lah kau Zuraidah, Celaka lah Kau Kassim.
    Aku takmahu air percuma, pulihbalikbekalan air, pulih balik tekananair. Aku kerja jurujual,balik rumah pukul 11..00, macam mana nak mandi tak der air.Hari hari mandi air tong.

    Celaka pukimak sial haramjaddah YB Zuraidah,YB Kassim,Pengurusan PUSPEL dan SYABAS,semoga engkau menjadi ahli neraka kekalselamam-lamanya di dalam. Engkaau pengkhianat kpd perjuangan.

    maaf lah isu iada kena mengena dgn posting, tapi kat mananalagi nak merayu,dah marahlah..

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa