Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, September 24, 2016

Hujah bijaksana Nik Amar

HEBATNYA NIK DOREMON...

Tok tertarik dengan hujah bijaksana Nik Amar Doremon dalam ceramahnya di Bachok baru2 ini;

" Kito (Pah) ni bijok memerintoh kelate.  Kito memerintoh, tapi kerajae pusak yg buak pembangune..."

" Supo oghe tino kito...dio ngandung sembile bule..penak kijo di ghumoh..mutoh2..pening2...tapi bilo beranok jah, anok tu di bin kan kepado kito...bijok tok kito suami dio?  Camtu la Pah di Kelate lo nih...".  Gitulah ucapan Nik Doremon.

Tok pikir2 memang betul kata Nik Doremon.  MB Kelantan dan Exco2 tak perlu buat apa, makan elaun dan gaji yg baru dinaikkan.  Kumpulkan bini banyak2 suruh dia beranak, dan anak tu bin kan kat mereka.  Serupa juga macam isu banjir, rakyat kelantan teruk kena banjir.  Yg buat rumah mereka bukan saja dari Dap, tapi dari kerajaan Pusat.  Kita sumbang zink dan paku sikit2 ok dah.

Memang bijak cara parti tok memerintah.  Terbaru, kita cerita pasal hudud.  Kemudian kita suruh Pusat buat.  Bila Pusat tak sokong, kita salahkan kerajaan Pusat dan Dap.  Kemudian kita tukar pulak, kita bising2 sikit pasal Akta 355.  Tapi, bukan kita yg nak buat, kita suruh Pusat yg buat.  Kalau Pusat tak sokong nanti, kita salahkan Pusat dan Dap serta Amanah lagi.

Bijak tak kita?  Memang wajar ahli2 parti tok lantik Nik Doremon tu sebagai Naib Presiden....bijak dia tak kalah dengan guru tok.  Sebab tu guru tok perintah Tganu dapat sepenggal.

TOK USIN UG CEROI

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa