Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, September 2, 2016

Sultan Selangor berkahwin......Rakyat Kelantan masih menanti!

Berita gembira untuk rakyat Selangor
WARTAWAN SINAR HARIAN - 2 SEPTEMBER 2016
Yeay Sultan kawen
SHAH ALAM - Alhamdulillah...Di pagi Jumaat yang barakah ini, rakyat Selangor mendapat berita gembira baginda Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah selamat diijabkabulkan dengan Norashikin Abdul Rahman, 45 pada 31 Ogos lalu.

Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani berkata, pernikahan itu dijalankan oleh Mufti Selangor, Datuk Mohd Tamyes Abdul Wahid.

"Majlis pernikahan selamat disempurnakan di Masjid Istana Diraja, Istana Alam Shah, Klang secara sederhana dan ringkas atas titah Duli Yang Maha Mulia Tuanku.

"Majlis dihadiri Timbalan Mufti Selangor, Dr Anhar Opir, Imam Paduka Tuan, Mohd Rasid Mahful, Bekas Timbalan Mufti Selangor, Datuk Abdul Majid Omar, Ahli Majlis Agama Islam Selangor, Datuk Salehuddin Saidin, bapa serta ahli keluarga pengantin perempuan," katanya dalam satu kenyataan.‎

Difahamkan, Norashikin merupakan penyampai berita sebuah stesen televisyen tempatan dan berasal dari Kuala Lumpur adalah anak bongsu daripada tiga beradik.

Norashikin sebelum ini juga pernah meraih anugerah Penyampai Berita TV Terbaik di Anugerah Seri Angkasa 2005 (ASA2005).

Sultan Sharafuddin Idris Shah merupakan Sultan Selangor ke-9 yang memerintah negeri Selangor sejak 22 November 2001 berikutan kemangkatan ayahanda baginda, Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Al-Haj.

Pada tahun 1968, baginda berkahwin dengan Raja Zarina Raja Tan Sri Zainal dan dikurniakan dua puteri, Tengku Zerafina dan Tengku Zatashah.

Setelah berpisah pada 1986, baginda berkahwin dengan seorang warga Amerika Syarikat, Nur Lisa Idris Abdullah pada tahun 1988 (berpisah pada 1997) dan mempunyai seorang putera, Tengku Amir Shah hasil perkahwinan tersebut.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa