Tuesday, September 20, 2016

Kalau macam ni, buat apa terhegeh-hegeh harapkan kerjasama PAS!

Hadi sahkan tiada kerjasama baharu dengan DAP
19 September 2016 | ARIF ATAN
Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang

Tidak mungkin adanya kerjasama baharu dengan DAP kerana sikap parti itu yang menentang Islam.

Demikian pengulangan pendirian Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang walaupun parti berkenaan sebelum ini mahu strategi satu lawan satu menentang BN pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti.

"Kalau kemungkinan (gabungan baharu dengan parti pembangkang lain menentang BN) juga kita tidak boleh jawab. Kita akan lihat parti lain (dahulu). Kita tidak (mahu) mengulangi senario lama. Akan dikaji,” ujarnya.

Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang turut menegaskan menolak mana-mana parti yang bekerjasama dengan DAP.

“Pas tidak akan bekerjasama dengan DAP, juga dengan parti yang bekerjasama dengan DAP,” jelasnya lagi.

# Kalau ya pun kata-kata dan pendiriannya mengikut trek rekod memang tidak boleh dipakai

5 comments:

  1. Haha hj hadi pandai berselindung di sebalik jubah dan serban bagi menjatuhkan pembangkang.

    ReplyDelete
  2. mengapa perlu mengharapkan PAS ? Bukankah kita dah kuat dengan adanya Parti Amanah, Pribumi Bersatu dan dikukuhkan lagi dengan DAP sebagai Tunjang mana ada parti politik kat malaysia ni (sehingga hari ini) yang sekukuh Gabungan kita ? Pasal tu Najib takut nak bubarkan Parlimen sakarang walaupun dicabar berkali-kali. Last-last dia buat persempadanan semula kawasan Pilihanraya. Bagi saya tak perlu harapkan sokongan pihak lain sebab ternyata kita mempunyai Gabungan yang paling kukuh buat masa ini

    ReplyDelete
  3. betul !! Amanah sajalah yang mampu mentadbir Malaysia mahupun mana-mana negara lain di dunia ni...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa