Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, November 8, 2017

Puak manusia yang lebih bodoh dari lembu!

Orang UMNO pun, mereka tak pernah politikkan hujan lebat yang menyebabkan banjir.... Paling teruk pun mereka cuma kelepek sardin dan beras kat pusat pemindahan banjir je.

Tapi main dengan puak-puak lebai sesat ni, mereka politikkan kejadian banjir di Penang habis-habisan... Tak pernah berlaku dalam sejarah, orang Melayu menunjukkan kebodohan sampai setara ni.... 

Apa masalah...? 

Sekarang dah masuk musim tengkujuh.... hujan lebat adalah perkara biasa di hujung-hujung tahun ni. Bila hujan lebat, berlakulah banjir.... apa yang peliknya...?

Kelantan pernah banjir, Terengganu pernah banjir, Johor pernah banjir, Kedah pernah banjir, Selangor pernah banjir, Pahang pernah banjir, Thailand pernah banjir, Filipina pernah banjir, India pernah banjir, banhkan di Mekah pun pernah kena banjir...! air melimpah sampai ke dalam Masjidil Haram tepi Ka'bah...! Apa masalah..?

Sejak Francis Light membuka Penang dalam tahun 1786 dulu, sampai kepada zaman Pemuda PAS berjaya memacakkan bendera bulan di atas tanah rezab jalan dan menaklukinya pada tahun 2017  ini, entah berapa ribu kali berlaku kejadian banjir di tanah Malaya ini, tetapi tidak pernah ada seorang pun yang pergi report polis, dan tidak pernah ada satu parti politik pun yang mengejek, mempersendakan dan menuduh parti lawan sebagai punca hujan lebat dan banjir.... . 

Bahkan ada yang bersorak menganjing penganut agama lain kononnya Allah telah menurunkan bala kepada pihak yang tidak menyokong partinya dan ulamaknya.

Seingat saya, sejak saya mula mengenal yang mana ayam yang mana itik, yang mana kambing yang mana lembu, saya tak pernah jumpa puak manusia yang lebih bodoh dari lembu macam puak PAS sekarang ini.

Hisss, tak buleh tebeng main aku... Kalu bodo sikit-sikit tu, kelakar lah jugak.... Tapi kalau bodoh melampau gini, naik menyampah lah pulak.... bukan bodoh lagi dah, tapi sesat...!!!

*AAM*

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa