Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, October 9, 2015

Selamatkah kita: Bekas Adun pula mati ditembak

Bekas Adun BN Terengganu mati ditembak
Published: 9 October 2015 4:55 PM
Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Alor Limbat, Alias Abdullah mati ditembak di rumahnya di Kampung Alor Limbat, Marang selepas solat Jumaat tadi. Kejadian dipercayai berlaku selepas mangsa membuka pintu rumah yang diketuk individu tidak dikenali. – Gambar The Malaysian Insider, 9 Oktober, 2015. 

Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Alor Limbat, Alias Abdullah, 51, mati ditembak di rumahnya di Kampung Alor Limbat, Marang selepas solat Jumaat tadi, lapor portal Berita Harian Online. 
Ketua Polis Terengganu, Datuk Rosli Abd Rahman ketika dihubungi Berita Harian Online mengesahkan kejadian itu.
Sementara itu, bekas Adun Pengkalan Berangan, Yahya Khatib Mohamad berkata beliau dimaklumkan isteri bekas wakil rakyat Barisan Nasional (BN) itu, Noriha Muhammad, suaminya ditembak di kepala dalam jarak dekat di rumah mereka
Yahya berkata, kejadian selepas Alias pulang daripada solat Jumaat itu dipercayai berlaku selepas mangsa membuka pintu rumah yang diketuk individu tidak dikenali.
"Mengikut apa yang dimaklumkan oleh isteri Allahyarham, tidak lama selepas pulang dari solat Jumaat, ada individu mengetuk pintu rumah dan arwah kemudian membuka pintu sebelum ditembak. 
"Tembakan daripada jarak dekat itu dikatakan terkena pada kepala, sebelum rebah. Arwah kemudian dikejarkan ke Klinik Kesihatan Bukit Payong sebelum disahkan meninggal dunia," katanya seperti dilaporkan Berita Harian Online. 
Alias yang turut memiliki firma guaman Alias Abdullah & Co berkhidmat sebagai Adun Alor Limbat sejak 2004 hingga 2008.
Dilahirkan di Kampung Alor Limbat, Alias juga pernah menjawat jawatan sebagai timbalan ketua Umno Bahagian Marang dari 2004 hingga 2013 dan Ahli Jawatankuasa Umno Negeri dari 2011 hingga 2013. 
Beliau yang pernah berkhidmat sebagai Ketua Unit Pendakwaan Negeri (Timbalan Pendakwaraya/Peguam Kanan Persekutuan) meninggalkan seorang balu dan 4 orang anak. – 9 Oktober, 2015.

3 comments:

  1. Inna lillah

    Al Fathiha pada Arwah

    Sudah ganas dan gila sudah keadaan negara kita ini

    kesian anak anak arwah.....

    ReplyDelete
  2. Alfatihah utknya semoga rohnya dihimpunkan dikalangan para solehin dan sodikin.

    ReplyDelete
  3. amat memilukan..semoga dicucuri rahmat / AlFatihah

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa