Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, February 18, 2016

"Bodoh, bangang, bahalol”: Memang betul pun, kalau tidak takkan ditipu selama lebih 60 tahun!

Orang melayu bangang bin bodoh bin bahalol kata Mat Sabu

Dalam keadaan terpekik-pekik, Presiden PAN, Mohamad Sabu atau Mat Sabu berkali-kali menyifatkan orang Melayu sebagai bodoh, bangang dan bahalol dalam ceramah di Majlis Rumah Terbuka Pakatan Pembangkang Sempena Tahun Baharu Cina, di sini malam tadi.

Semuanya gara-gara orang Melayu terutamanya yang berada di kelas pertengahan didakwa menjadi penyebab kepada kemenangan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum lalu.

“Yang paling saya kecewa ialah kelas pertengahan Melayu. Mereka inilah yang susah berubah. Makan gaji sikit, jadi pegawai kerajaan sikit, pertahan pemerintah rasuah. Ini yang saya marah, saya baling mikrofon malam itu.

“Tahun 2013, undi Melayu turun sedikit. Meningkatnya sokongan kepada kita sebanyak 52 peratus kerana undi orang Tionghua dan orang India. Tahniah kepada kaum Tionghua atas kesedaran politik.

“Orang Melayu kenapa tak mahu berubah? Takutkah kalau UMNO jatuh, Cina perintah Malaysia? Kenapa bodoh, bodoh, bodoh?” katanya sambil disambut sorakan dan tepukan daripada kira-kira 250 hadirin yang kebanyakannya terdiri daripada kaum Cina.

Hadir sama, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng serta barisan kepemimpinan pakatan pembangkang di negeri ini dan Pulau Pinang.

Tuduhan kerasnya itu kemudian diteruskan lagi terhadap pegawai kerajaan.

“Apabila orang Cina hendak ambil alih Malaysia melalui pilihan raya boleh atau tidak? Tetapi berapa ramai pegawai kerajaan boleh percaya? Bangang bin bodoh bin bahalol.

“Tak boleh! Orang Cina hanya boleh memerintah sama ada bersama BN atau pakatan pembangkang. Tak boleh mereka memerintah sendirian,” katanya.

Beliau turut menuduh, semua itu adalah ‘racun’ yang dimasukkan biro tatanegara dan polis Cawangan Khas (SB).

“SB kerjanya itulah, bawa bekas ahli DAP, Razali (Mohamed Razali Abdul Rahman) diiringi oleh polis pergi berbohong pegawai kerajaan,” ujarnya.

Seterusnya beliau membuat perbandingan mengenai sikap rakyat negara ini yang menolak demonstrasi sebagai cara menjatuhkan pemimpin di sesebuah negara.

“Di Filipina rakyat berdemonstrasi hingga Marcos jatuh. Di Indonesia, para pelajar berdemonstrasi sehingga mati enam orang tetapi akhirnya menjatuhkan Suharto dan memulakan era demokrasi.

“Di Thailand rakyat berdemonstrasi menjatuhkan Yingluck Shinawatra sementara di Burma mereka tumbangkan rejim tentera. Rakyat Malaysia bila? Demonstrasi pun tak mahu, pilihan raya pangkah lagi BN. Bodoh, bangang, bahalol,” katanya lapor Utusan - sumber

# Sama ada Mat Sabu mengaku atau tidak ...........hakikatnya memang begitu. Jenis makan dedak sehingga lembu tinggal dalam kondo pun mereka percaya!

Satu masa Abang aku pernah tanya aku soalan cepumas ni "Eh.....otak Melayu mereka gunakan untuk apa ha? Biar pun aku Melayu dan kamu pun Melayu, aku kesal tentang penggunaan otak ni!"

Aku jawab "Hahaa.......tu sebabnya otak Melayu mahal sebab tak haus kerana mereka tak pakai. Mereka hanya berfikir pakai siku dan lutut!"

Amanah dan DAP berperang dengan BN kerana salah urus nagara tapi orang PAS asyik hentam dan amat teruja berperang sesama pembangkang. Korang baca komen blogger totok PAS ni di sini

9 comments:

  1. lps tu dok komplen barang mahal, tol mahal, ptptn mahal, gst mahal, rumah mahal, kereta mahal, ringgit MURAH, dsb. tak ka bodoh mcm tu???

    ReplyDelete
  2. Setuju sangat2,,, org melayu mmg3 bodoh bangang tolol politik,,, terima kasih presiden amanah kerana berani berkata benar

    ReplyDelete



  3. Klu dah caya dgn GELIGA ddlm mulut boya, yg tu masih dianggap ulamak dan kaki kencing jin dlm botol nih juga rasa tak LOGIK duit 2.6billion msuk kdlm akaun peribadi panglima bugis tuh, itu tak ke BAHALOL dan ulamak ANJING bodoh level apa yg mcm gitu?

    Ahli kitab Yahudi laknatullahu pun tak sggup buat FITNAH mcm FITNAH pilkuda utk membodohkan kaum/bangsanya sendiri sprt yg dibuat oleh siANJING tolol yg menyalak babi "ddlm" bukit itu,,bukankah tersangat jls BANGANGnya kpd walaunta2 yg percaya kpd ulamak yg sgt2 BANGANG Itu??


    Apabila dah ter BUKTI bhw duit 2.6 billion itu memang ddlm akaun peribadi siPENYAMUN itu, kedua2 sibahallol lg BANGANG itu langsung mnjd trsgt2 BODOH 'senyap' dan sedondon ber TA'AWUN mnjd pensihat dan ketua "kelas" utk sama2 mnjd pngkhianat dibawah telapak kaki umporno

    Smoga Mat Sabu mmbaca ruangan ini dan dpt betul2 kenal sapekah yg sebnar2 bodoh bangang dan BAHALOL itu skrg!

    Adakah sesapa lg yg lebih BAHALOL tolol utk memandang dan memuliakan geliga boya serta ANJING yg mnyalak babi "ddlm" bukit itu sbg ulamak?



    ReplyDelete
  4. hidup mat sabu!!!!,
    memang kehendak Allah, jika mat sabu masih dalam PAS, aku bersumpah mulut akan terkunci dan dikunci untuk menyebut perkara ini.
    Tengok apa yang berlaku pada mursyid am PAS dan pemuda PAS. Asyik membantah dalam hati sambil duduk.

    ReplyDelete
  5. Mat sabu ni kalau mulut dia cetdik sedikit mungkin ramai yg sikong dia teringat pertama kali dgr ceramah politik mat sabu dth segamat masa unur saya 16 tahun terpekik2 cakap orang johor semua bodoh.... dah maki orang lepas tu minta sokongan. Politik kena bijak bukan dgn maki hamun.

    ReplyDelete
  6. Sudah lama saya perhatikan kebodohan orang ME-layu, terutama yang di lihat "MELEKAT" dengan UMNOngok. Apa tak bodoh nya, Kena GST melalak, kena PTPTN melalak, cukai pintu naik mendadak melalak, Tabung Haji lingkup melalak, saham FGV jatuh merudum melalak, bebanan hidup angkara perbuatan rasuah UMNOngok melalak dan banyak lagi yang membuat mereka melalak. Lalakan yang mereka laku kan hanya di dalam kelambu sahaja. Tetapi takut kalau di ajak melakukan demonstrasi saperti yang di lakukan para pemuda Negara Negara jiran.

    Andai kata pola pemikiran orang ME-layu jenis ini tidak mau berubah percaya lah bahawa UMNOngok/BN akan terus berkuasa walau pun Malaysia akan rebah menyembah bumi. Andai kata ia nya berlaku orang orang ME-layu pertengahan dan yang papa kedana akan menderita, para pemimpin sudah pasti cabut lari keluar Negara kerana mereka punya harta rompakan yang tersimpan di sana. Soal benar atau tidak ME-layu akan menjadi hamba di bumi sendiri sekira UMNOngok di talkin dan dan DAP(cina) memerintah tanya lah sama itu HUD HUD.

    ReplyDelete
  7. Kaum yang berani mendedahkan kelemahan bangsa sendiri akan menjadikan bangsa itu maju dan meningkatkan martabat pada masa hadapan. Sebaliknya jika kaum itu dikritik oleh kaum lain maka buruk padahnya. Oleh itu terimalah dengan minda yang positif teguran dari kaum sendiri

    ReplyDelete
  8. cakap la ape pun...semua dah kena minyak senyonyong..salah mcmna pun umno bn tetap dihati

    ReplyDelete
  9. Bukan setakat bodoh malah lebih lahanat dari YAHUDI, Melayu AMNO. MELAYU AMNO!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa