Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, February 12, 2016

Talian hayat BN: Ada logiknya, Rani Kulup ni.......

1.5 juta warga Bangladesh untuk PRU14? – Rani Kulup

 | February 11, 2016
Persoalan itu timbul apabila wujud desas-desus pada PRU13 lalu yang mendakwa 40,000 pekerja Bangladesh diberi kad pengenalan untuk mengundi.
rani-kulup
PETALING JAYA : Aktivis selebriti, Abdul Rani Kulup Abdullah mendakwa kemasukan 1.5 juta Bangladesh untuk bekerja negara ini kemungkinan besar berunsurkan politik dan persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).
Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah (MJMM) membuat tekaan itu berdasarkan desas-desus ketika Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) lalu apabila dikatakan 40,000 warga Bangladesh diberikan kad pengenalan untuk mengundi.
“Kita bukan menuduh tapi desas-desus ini yang kita dengar. Tapi tak mungkin benda ini boleh berlaku. Namun kita bimbang ini berlaku.
“Warga asing ini pandai. Mereka berkahwin dengan warga tempatan. Gadis-gadis Melayu ini suka dengan Bangladesh. Mereka akan cuba berkahwin dengan orang Malaysia. Dapatlah hak-hak warganegara,” katanya.
Rani Kulup atau mesra dipanggil “ayah” berkata, jurang perbezaan ekonomi warganegara dan warga asing semakin dekat dari semasa ke semasa.
“(Sebagai contoh) kalau makan di kedai mamak, kita makan mee sepinggan RM3, diorang pun bayar RM3.
“Mereka pergi tempat beli belah yang besar seperti Tesco umpamanya sama dengan rakyat Malaysia, jadi mana kelebihan rakyat tempatan dengan mereka?, soalnya.
Susulan itu, Rani Kulup berkata, beliau akan membuat laporan polis terhadap Kementerian Dalam Negeri (KDN) kerana mahu membawa masuk 1.5 juta rakyat Bangladesh ke negara ini.
Ini kerana katanya, kemasukan warga Bangladesh hanya mengundang bahaya kepada rakyat tempatan dan menyumbang kepada masalah jenayah.
“Ayah akan buat laporan polis minggu depan kerana KDN mahu bawa masuk orang Bangladesh ke negara ini.
“Dulu mereka jarang-jarang kita nampak, di mana-mana ceruk, taman, termasuk hutan.
“Bila mereka dah datang ini sangat bahaya dari segi keselamatan, kalau yang datang itu kelompok yang kecil, mereka masih boleh menghormati rakyat negara kita.
“Kalau datang dalam kelompok yang ramai mereka akan gempur rakyat negara kita ala samseng,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa