Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, February 10, 2016

Yang pengecut tu bukan rakyat umumlah Bang Mat, tapi Pemimpin dan Ahli UMNO!

Rakyat pengecut untuk guling PM, kata Mohamad Sabu
10 Februari 2016 | MALAYSIA DATELINE
Presiden Amanah Mohamad Sabu ketika menyampaikan ceramahnya malam tadi

Presiden Amanah, Mohamad Sabu menganggap rakyat Malaysia pengecut kerana tidak mempunyai keinginan untuk mengulingkan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

"Kita semua pengecut," kata Mohamad, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu, memarahi orang ramai yang berkumpul untuk menyambut ulang tahun pertama bekas Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim dipenjarakan di hadapan Penjara Sungai Buloh malam tadi.

Dalam nada menyindirnya, Mat Sabu mengeluh rakyat tidak bertindak maka Najib akan terus berkuasa.

"Kita akan tetap berdiam, kita ada kekuatan suara tetapi ‘malu-malu kucing’  seperti suara jantan (lelaki) tapi hati betina (wanita)," katanya.

Tambahnya lagi kerana rakyat Malaysia pengecut, katanya," kita dan negara  telah ketinggalan".

“'Berapa lama lagi kita akan tinggal seperti ini?” soalnya.

Mat Sabu berkata, walaupun Indonesia, Thailand dan Myanmar telah melakukan transformasi politik yang berjaya, Malaysia masih lagi terperangkap

Ulanginya lagi "Berapa lama lagi kita akan tinggal seperti ini?”

Walaupun penghinaan dilemparkan, penyokong kelihatan bersorak seolah-olah bersetuju dengan pendapat beliau apabila memanggil mereka pengecut. Dengan ‘meminta maaf’ kepada hadirin kerana gagal menjatuhkan kerajaan Umno- Barisan Nasional.

"Anda semua pengecut, mengaku jerlah!" beliau berkata, dan kedengaran hadirin ada yang menjawab "Ya".
Dianggarkan 1,000 penyokong hadir mendengar ceramah pemimpin politik pembangkang dalam himpunan menyambut 365 hari Anwar dipenjararakan.

Mat Sabu mengakhiri ucapannya dengan nada marah menyeru kepada rakyat untuk bangkit dan melakukan perubahan.

“Sampai bila kita nak jadi begini, usia pun sudah menjelang 60 tahun, belum lagi berubah rakyat Malaysia.

“Ayuh Melayu, Cina, India, Kadazan, Murut, semua kaum tanya diri kita. Apakah kita pejuang atau bermain slogan untuk menyedapkan hati saudara kita di penjara sana.

Cis! Mari kita bangun!” jerit beliau sebelum mencampakkan mikrofon di atas pentas, mengejutkan segenap hadirin dan pengacara majlis malam tadi.

Kira-kira 1,000 orang menghadiri himpunan sambutan 365 hari pemenjaraan Anwar Ibrahim di hadapan Penjara Sungai Buluh malam tadi dan mendengar ucapan lebih daripada 20 ahli politik dari PKR, Amanah dan DAP

3 comments:

  1. Apa yg menarik di sini..???
    https://youtu.be/1Vn7W0JlruM
    https://youtu.be/rcyC5igBzVI

    ReplyDelete
  2. pengecut satu hal, bengap pun satu hal juga. dah mcm tu jelas pemimpin korup rakyat masih rilek lg. yg lg teruk dok sokong lg sebab takut dap!

    ReplyDelete
  3. yang pergi menyusu umno tu apa,,,,

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa