Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, November 7, 2017

SPRM jangan tutup sebelah mata kes 1MDB

Tony Pua beritahu SPRM jangan tutup sebelah mata kes 1MDB
Melati A. Jalil · Diterbitkan pada 7 Nov 2017 1:23PM
Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua berkata SPRM 'pengecut' kerana menutup sebelah mata dan membiarkan agensi lain menyiasat skandal itu. – Gambar fail The Malaysian Insight, 7 November, 2017.

SURUHANJAYA Pencegahan Rasuah (SPRM) sepatutnya menyiasat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan bukan membiarkan ia dilakukan agensi penguatkuasaan lain, kata Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua.

Ketua publisiti DAP itu juga berkata SPRM 'pengecut' kerana menutup sebelah mata dan membiarkan agensi lain menyiasat skandal itu.

"'Suruhajaya bebas' jenis apa yang membiarkan siasatan, terutamanya skandal berskala sedemikian kepada agensi lain?

"Mengapa SPRM dan Dzulkifli Ahmad takut sangat nak menyiasat skandal rasuah terbesar negara yang dilakukan secara terang-terangan?" katanya pada sidang akhbar di Parlimen hari ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Paul Low dalam jawapan bertulis di Parlimen berkata SPRM tidak menyiasat 1MDB kerana pihak berkuasa lain sudah melakukannya.

Kaitan'Jawapan memalukan, baik tak payah ada SPRM'

Dalam jawapan bertulisnya bertarikh 1 November bagi menjawab pertanyaan Pua, beliau berkata pihak berkuasa lain seperti Bank Negara, polis dan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) telah memulakan siasatan terhadap 1MDB. – 7 November, 2017.

*Baca juga: ‘Bencana’ menanti jika Arul Kanda ke Khazanah, kata Tony Pua

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa