Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, June 9, 2015

Eh....Ulamak mana ada silap, bodoh jauh sekali!

Ini adalah komen dari blog C++ 

Usul Bodoh Bhai/DeeDee semua....

Artikel ini pendek je...
Usul bodoh yang diusulkan oleh orang bodoh lalu diterima tampa bahas oleh perwakilan yang bodoh menghasilkan situasi yang bodoh sehingga menyebabkan Dewan Ulama dipandang bodoh.

Hahaha... padan muka kepada semua yang sokong kuat Mokhtar Senik.... Ulamak yang berilmu lah konon.... Hahaha

Dewan Ulama PAS Perlu Akui Kebodohan Mereka
TUESDAY, 9 JUNE 2015
Mokhtar Senik - Pembawa usul dari Dewan Ulama PAS

Dewan Ulama PAS perlu mengakui kesilapan mereka berhubung usul memutuskan hubungan dengan DAP dan menyebabkan PAS tersepit dalam Pakatan, kata peguam dan bekas bendahari parti, Asmuni Awi.

“Perkara seperti ini harus menjadi pengajaran pada masa akan datang kepada semua pihak, dalam politik kita tidak boleh terburu-buru,” kata Asmuni dalam laporan Sinar Harian hari ini.

Laporan itu, turut melaporkan Asmuni merujuk kepada Fasal 7 Perlembagaan PAS dan berkata parti itu perlu bermuktamar semula jika ia mahu menarik balik usul itu yang diluluskan tanpa bahas minggu lalu.

“Dengan kata lain, usul diluluskan itu seperti undang-undang yang perlu dilaksanakan memandangkan gerak kerja dan pentadbiran PAS perlu mengikut keputusan muktamar seperti dicatatkan dalam perlembagaan," katanya

Beliau yang juga pengerusi jawatankuasa pemilihan PAS minggu lalu berkata, usul yang diluluskan tanpa bahas itu kini mengundang masalah terhadap kerjasama antara PAS dalam kerajaan Pakatan di Selangor dan Pulau Pinang.

Justeru, katanya, beberapa pemimpin PAS yang mempunyai jawatan dalam kerajaan Pakatan terpaksa melepaskan jawatan berikutan penerimaan usul tersebut oleh muktamar.

“Saya sendiri tidak faham mengapa usul ini beria-ia mahu dibawa dan diluluskan oleh mereka (Dewan Ulama) tanpa memikirkan risiko terpaksa ditanggung.

“Usul dalam muktamar bukan perkara main-main dan tidak boleh ditarik balik pada bila-bila masa. PAS kena laksana, dah tidak boleh bagi alasan,” Asmuni dilaporkan berkata. via Bloglist Malaysia

7 comments:



  1. Bro..

    Org yg IQ tak lulus SRP/LCE nih.. mrk belajor bab2 ugama..& yg lulus kan mrk pon geng2 Ugama yg TOLOL-bengap juga..syalibus mrk tak pernah brkembang..dok jenoh mngHAFAL kesah2 Arab yg dah berlalu lebih 1400tahun lalu..

    Bila depa dah boleh sikit "hape"/hafal bab sjarah & dpt pulok bole cakap Arab sikit2 tambah pulok dpt ijazah-SAMPAH drp pak2 Arab yg lg teruk-korup nya tu, depa nih dah mule naik TOCANG wehh & "PRASAN" pandai smua..huhuhu

    Depa jd lg TOLOL bila org2 kampong dah panggil depa ostad pd hal klu depa masuk skolah biasa SRP/LCE pon tak lulus!?

    SEDANGkan..

    Sebaliknya..

    Org mcm Dr Dzul Nizar Hanipa Khalid Samad dll yg IQ depa memang ALLAH dah anugrahkan "HEBAT" depa nih boleh pulun apa yg Hadi Awang hafal/belajar berpuloh2 tahun tuu..hanya dlm masa 6bulan @ lebih2 setahun jerr....!?

    Sbb IQ depa ALLAH anugrahkan memang HEBAT sbb tu depa hebat dlm subjek2 Maths Sains Fizik dll..dan mrk mudah mnguasai BAHASA2 omputih, Manderin, Tamil hatta Arab skalipon..

    Mrk juga mudah faham BASIC undang2, dan otak depa memang laju sbb itu mrk LANGSUNG tak takut wacana-DEBAT-hujjah skalipon dicabar kat dlm Gereja dan dimana2 shj..sbb itu suara mrk sgt2 lantang dan mnguasai lebih sparuh SESI parlimen!?


    INGAT..

    Ingat sejarah..

    Nabi SAW pon dr kalangan IQ yg sgt7HEBAT w.pon nabi tak masuk sekolah & buta-HURUF tp dr sudut IQ nya sgt7HEBAT sbb itulah "IDEA"nya dihormati ddlm mncari pnyelesaian MASAALAH dikalangan msyarakat jahiliyah...

    Sbb itu nabi SAW bershbt dgn Abu Bakar AbdurRahman Auf Othman dll yg ahli/pakar ddlm perniagaan yg juga mmiliki IQ yg sgt7HEBAT krn latar blakang prniagaan-profesional antaraBANGSA diSyam Yaman dll yg trdiri dr brbagai2 BANGSA dan bahasa..


    SEBAB

    Sebab itulah ularrrMak2/ahlulKitab Yahudi & Nasrani sgt7DENGKI trhdp nabi SAW seolah2 nabi yg baru seTAHUN jagung belajor mngHAFAL sejarah-WAHYU tiba2 berani mncabar mrk utk hadir berDEBAT & berHUJJAH...sdangkan mrk tlh pon mndpt Tauliah berpuloh2 tahun sblum nabi!?

    ...tetapi krn IQ nabi SAW yg dianugrahi'NYA itu memang bnar7HEBAT, utk tidak mahu mngaku-kalah & AKUR kpd sbnr7HAQ-KBNARAN maka mrk pon terpaksalah mnggunakan KUASA kepala LUTUT-&-SIKU utk mmbuat-makar-FTNAH-ONAR-@ "CHAI" agar dpt mmbunuh/mnghapuskan sbnr7PEBAWA-erti-KBNARAN yg bnar7BERHASRAT utk mnyuloh sbnr7CAHAYA ygTERANG ddlm khidupan ummah itu..

    Cobalah renong2kan-visualisekan sinetron ini dgn mndlm..

    ReplyDelete
  2. Sudah tet bukti ber abad abad sudah , Orang Orang PAS memang asal usul BODOH BAHALOL tidak mampu Ber Fikir

    Otak Gred 3 mana boleh buat magic macam TUN KUTTY

    Muka muka pun bet beza , muka orang BODOH tak membaca jauh sekali ber fikir tengok saja muka muka Pemimpin PAS.

    Mudah saja

    Dah benci DAP taknak lepas jawatan dalam kerajaan DAP

    Sah Bahalol

    Badan saja Besar , Otak Peanut !!!!

    Buat malu Arwah Nik Aziz saja

    ReplyDelete
  3. Masa buat usul tu, ameno tengah dok kang kang......apa lagi puak puak lebai ni, terus peeeewit dan selak jubah! Malang nya ameno terus cabut, sebab bila jubah diselak yg ada hanya lutut dan siku..........

    ReplyDelete
  4. memang pelik pas memilih untuk berundur ke belakang....sekarang yang tersenyum lebar puas hati golongan UG dan puak2 umno.....dari pas untuk semua sekarang pikirlah adakah kemenangan yb yb sekarang atas undi bukan melayu khususnya cina akan kekal???? terima tanpa bahas pulak tu....dimanakah kematangan anda semua dalam politik....salute to almarhum fadzhil noor dan almarhum tuan guru nik aziz - al fatihah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno x bodoh mcm pas nk jady pecacai dapig masyarakt babi,knape x tnye ape sumbngan pas dn pati kinzir rkyat buat dkt org penang,masyarakt babi dh konker penang mat sabu jady anjing lim guan pig..

      Delete
  5. Pandai ugama dan hujah sahaja tak cukup nak jadi pemimpin berbilang ugama. Allah SWT maha mengetahui, kita serah pada Nya

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa