Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, June 11, 2015

Tak ker rasa malu dia bercakap macam ni?

Tak tahulah nak letak di taraf mana pemikiran puak-puak ni.......
Hantuk saja kepala ke dinding supaya sedar dari mamai!

Jangan salahkan Dewan Ulama: Dr Mahfodz
11 Jun 2015

21 comments:

  1. Cakap2 mcm ni dh macam Keling Pariah tahap 4.pakai Jubah Dan serban Spesis manusia apa ni.

    ReplyDelete
  2. Sbb tu...media umno semua kempen utk cai2 ulama ni.
    Cai2 ulama ni mmg dri specis otak sontot...
    Barisan kepimpinan PAs skrg...jdi lauk gan ulam umno je...

    ReplyDelete
  3. Kita telah bersuara, kita telah memilih, kita telah bermuktamar, dan yang paling penting kita telah menjalankan ibadat bermusyuarat sebagaimana tuntutan Allah.
    Muktamar telah berakhir, semua keputusan telah dicapai. Hanya yang tinggal dan ditunggu-tunggu adalah melaksana semua keputusan yang dibuat.
    Muktamar secara jelas telah menerima sebulat suara dan sepenuh hati usul supaya PAS memutus hubungan dengan DAP. Usul ini dibawa oleh Dewan ulamak PAS dan diterima tanpa bahas. Ini bererti usul ini mesti dilaksanakan dengan segera, kerana usul ini telah disokong dengan yakin oleh Presiden parti.
    Dakwaan pelbagai pihak yang mengatakan usul ini belum muktamad, adalah sebahagian daripada dakwaan yang beradaskan was-was jebon dan hasutan manusia yang berakidah liberalisme dalam PAS.
    Ada juga manusia yang mendakwa keputusan masih diperingkat kajian dan menunggu keputusan majlis syura. Dakwaan ini tidak benar dan datang dari ejen Anwarisme dan ejen DAP. Bukankah usul ini telah dibuat kajian secara mendalam dan teliti, dimana keputusan ini adalah demi untuk mendapat keredhaan daripada Allah. Begitu juga, bukankah orang yang membuat dakwaan bahawa usul ini sedang menanti pengesahan dari majlis syura mengetahui bahawa sebahagian besar ahli majlis syura adalah ahli dewan ulamak, presiden parti dan menantunya.
    Terdapat juga orang yang kalah dari kelompok anti ulamak dan anti hudud yang ingin menunjuk hero dengan meletak jawatan dengan kerajaan DAP atas dasar prinsip. Kita juga orang yang berprinsip dan sedia meletak jawatan pada bila-bila masa. Bumi Allah ini luas dan rezeki kita berada dimana-mana dan kita yakin mereka akan diambil berkerja dibawah kerajaan Kelantan.
    Ada juga pihak tertentu memperlekeh parti PAS dan mencabar supaya ahli PAS meletak jawatan semua jawatan lantikan politik di Selangor. Sesungguhnya cabaran ini cuba membakar hati orang PAS. Kita yakin parti PAS akan lebih kuat dan perkasa dengan bersendirian tanpa DAP dan PKR. Bukankah PAS sudah berdekad-dekad berjuang bersendirian dan masih hidup sampai ke hari ini. Apa lagi parti PKR dipenuhi dengan ahli-ahli berfahaman sosialis dan dipimpin oleh seorang wanita yang lemah dan tidak layak memerintah. Yang paling mengaibkan, calun-calun mereka terlubat dengan ubat batuk dan pil kuda.
    Kita tidak perlu bercakap banyak, kita mesti putus hubungan dengan DAP dan bersama dengan PR. Kita mesti pastikan setiap kali mesyuarat pimpinan PR, tidak terdapat pimpinan DAP. Ini bermakna setiap kali mesyuarat PR yang dihadiri pimpinan DAP kita tidak akan hadiri, dan jika pimpinan DAP tidak ada kita akan hadiri. Kita yakin kita parti yang paling kuat dalam pakatan, dan jangan mana parti mempermainkan kita.
    Namun yang paling penting laksanakan keputusan muktamar "putuskan hubungan PAS dengan DAP".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya jgn bagi orang pening.

      Delete
    2. Hahaha......pedasnyaaaaa....mcm mkn sambal belacan yg guna 100 biji cili apiii.......hahaha

      Delete
  4. Ketua dewan olamak PASCAI.Ya Allah ampunkan aku......baso menate olamak cai muka pun napok bodoh bahalol tolol dan barua....hoi tak malu ko anjing ko.

    ReplyDelete
  5. Typical macai pkr dan jebon bila habis hujjah depa pakai hujjah maki hamun tapi yg kesiannya maki hamun tersebut adalah habuan untuknya selepas mati ............ kesiannya , inilah akibat kejahilan + dendam kesumat + dengki dan irihati !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkataan macai jebon yang saudara tuturkan itu mencerminkan peribadi saudara. Jangan lah pula nak berbicara hukuman Allah.

      Delete
  6. Senhaja dilambatkan kerana hendak menunggu latikan lapan orang AJK dari kalangan profesional untuk dijadikan kuda tunggangan dan penyelesai masaalah yang telah dijadikan oleh gulungan ulama yang bodoh lagi biul sementara menuggu masa tiba maka berbagai alasan diberikan demi jawatan yang disandang oleh ahli PAS dalam kerajaan negeri Pulau Pinang dan Selangor.

    ReplyDelete
  7. Dulu...suku ugama.. suku politik...kafir
    Kini...umno bukan lah seperti firaun yg di sangka kn
    Selamanya...cai walaon jdi 3 suku

    ReplyDelete
  8. Ketua dewan olamak pascai adalah makhluk yg tolol lagi bahalol...dah buat salah apalagi U TURN lah..muka tak tahu malu.

    ReplyDelete
  9. Maki hamun ni dipelupuri oleh tuang Presideng....ape nko masih bute ke! Atau tuang presideng nko maksum maka halal bagi dia untuk memaki jemaah? Serupa juga dgn mokhtarsnake nko........memaki org dlm blogg dia. Halal! ........yg lebih buruk lagi tuang presideng tuang mesyuarat, kemudiang tuang usul untuk dibahaskan...........maka jadilah Pas kini kaki Tuang ( kaki kencing kalau bahasa utara)......namun xmengapa......kaki Tuang ni hanya mencari keredhoan Allah SWT. InsyaAllah akan tercapai apa yg mereka kehendaki....." Sesungguhnya mereka akan dapat apa yg mereka usahakan" !

    ReplyDelete
  10. tiada untung pun bila keluarga berpecah.
    lim guan eng hanya tak sebulu dengan TGHH bukannya PAS.
    Tiada jalan untuk tumbangkan BN kecuali semua rakyat bersatu untuk matlamat satu lawan satu.
    Itu yang terbaik.
    Jika berpecah, saya amat yakin pengundi tidak lagi akan menaruh kepercayaan kepada PAS.

    ReplyDelete
  11. Akan aku laporkan kpd ROS bila sampai masanya nanti wahai lebai2 mercun...tunggu!

    ReplyDelete
  12. Ulama bkn maksum ada salah dan silap. Tapi yg pelik ulama di hentam tanpa belas kasihan. LKS n LGE x pula di hentam. Mungkin LGE n LKS x pernah buat silap?
    Kasihan Melayu dh semakin MeLayu. Jgn jd lebih UMNO dari org UMNO. Blogger ada amanah, maka laksanakan amanah dan jgn asyik spin sana sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo dah cai...seumur hidup nk jdi cai.
      Ulama dah jdi gunting dlm lipatan...tu pasal kena maki ckop2
      Sekurang2nya kapiaq tu tau lgi hormat org...

      Delete
  13. Bwk2 lah Husnuzon dlm apa yg di putus oleh pemimpin. Jgn selalu komen, tp kena bekerja juga. Mmg senang berlindung di sebalik Keyboard wahai keyboard warrior.
    Kalau kurang ilmu, bwk2 pg blaja agama n tahu adab org2 berilmu.

    ReplyDelete
  14. Bahalol

    Tengok muka pun tahu tahap kualiti Otak nya

    Kesian orang orang Melayu pilih orang sedemikian jadi pemimpin

    Macam mana Melayu nak maju

    Ketawa bangla india rohingya dan indon

    ReplyDelete
  15. Pas mungkin tidak akan mampu memerintah negara tanpa sokongan dari bangsa asing...
    BN telah lama menyedari hal ini dari dulu lagi..
    Bangsa Melayu telah berpecah dalam politik..mana mungkin sokongan yg ada boleh menjadi mutlak untuk Pas memerintah.
    BN akan terus bertepuk tangan dengan perkembangan yang terbaru ini..
    Jika kesepakatan ini tidak ditangani dengan segera...maka Pas hanya akan terus bermimpi atau pun mengigau untuk berada di tampuk utama negara.

    ReplyDelete
  16. Pas mungkin tidak akan mampu memerintah negara tanpa sokongan dari bangsa asing...
    BN telah lama menyedari hal ini dari dulu lagi..
    Bangsa Melayu telah berpecah dalam politik..mana mungkin sokongan yg ada boleh menjadi mutlak untuk Pas memerintah.
    BN akan terus bertepuk tangan dengan perkembangan yang terbaru ini..
    Jika kesepakatan ini tidak ditangani dengan segera...maka Pas hanya akan terus bermimpi atau pun mengigau untuk berada di tampuk utama negara.

    ReplyDelete
  17. Gwa bagi vote kesian pada lu orang tua Pas...gwa tau jiwa lu kacau mengenang nasib orang yang hilang kerja akibat hasil kerja siku dan lutut lu...jadi gwa saran baca la tahzan pada lu...gwa nasihat satu pada lu...jangan sampai PAS diharamkan oleh asbab lu tak pandai memimpin...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa