Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, June 12, 2015

Haa.....belit, jangan tak belit!

Inilah jadinya bila kebodohan sudah terlajak.........nak kata apa lagi
Belit jerlah selagi boleh!
Walau pun katakan PAS kekal di dalam PR, namun adakah masih tetap mendapat kepercayaan pengundi dan rakan?
Imejnya dah tercalar parah beb........

Baca ini: PAS masih belum sedar diri 

Tak perlulah nak ajar Pas Guan Eng...
11 Jun 2015

20 comments:

  1. Ulamak sepatutnya bijak dan penyayang tp yang ni bodoh piang.

    ReplyDelete
  2. Bodo doh kakah ni
    Ore kohor lamo kohor cerdik
    Dio kohor lamo kohor bodo
    Tui...

    ReplyDelete
  3. Nik Ammar ni nyanyok ke? Baru je cadangan nak bercerai dan belum bercerai? Ustadd....cadangan bercerai dah diluluskan lah! Mana ada bincang2 lagi pasni sebab tuan presideng kata jangan bincang dalam muktamar, luluskan aje. Itu bermakna cadangan bercerai tu dah disahkan dan AKAN dikuatkuasakan sebab....dah lulus! Itu pun tak faham ke? Perlu buat kajian dan thesis untuk mendalami maksud "usul menamatkan hubungan denagn DAP SUDAH diluluskan TANPA bahas"? Apa cerita belit2 ni? Baru cadangan lah...baru nak bincanglah... Benda ni dah lulus..apa kebendanya nak bincang lagi?

    Satu lagi, faham ke idak makna pakatan rakyat? Pakatan rakyat adalah gabungan 3 parti, diulang TIGA PARTI iaitu PKR, DAP dan PAS berkerjasama demi matlamat politik yang sama. Kalau PAS dan memutuskan hubungan dengan DAP bermakna PR dah takde lagi, dah mati, sudah masuk kubur! Itu pun tak faham? Benda simple tu pun tak faham? Oh..disebabkan kesemua yang ada dalam DUPP tu langsung tak berupaya berfikir dengan waras dan bijak maka keluarlah satu usul yang bersifat tunggang terbalik iaitu "putus hubungan dengan DAP tapi masih komited dalam PR". Usul tu kami panggil oxymoron.... mengarut..sewel..bangang..bodoh lagi membodohkan. Kalau dah putus dengan DAP maknanya PR dah tak wujud! Macamana pulak masih lagi komited dan bersama dalam PR? Kenyataan usul tu tak masuk akal dan sebab tu ia digelar sebagai "oxymoron". Bukan setakat usul je oxymoron, orang yang mengusulkannya pun Oxymoron bahkan kesemua ahli2 DUPP yang menggangguk setuju (tanpa faham apa makna dan maksud usul) tu pun memang oxymoron! Tukar je PAS kepada POS Parti oxymoron seMalaysia!. Tepuk tangan dan takbir..kuat2...sebab Allah redha sangat gerakan yang kurang iQ...Takde nye...stop dreaming!

    Nick.
    Cape Tiger

    ReplyDelete
  4. bila aku baca statemant lebai malang nik amar ni,aku tak tau nak komen apa lagi.habih dah idea nak komen.nak marah pun ada,nak gelak pun ada,cuma yang akan angguk2 kapla ialah geng terwala' termasuk blog pencacai UG/GU:roslan sms corner,kerabu bersuara,ajijol,albrangi, gerakan anti najid?rosmah dan sewaktu dengannya.walau jahat tahap gaban sekalipun tetap ada pengikutnya!

    ReplyDelete
  5. Presideng dan DUP dah berjangkit dari Najib

    ReplyDelete
  6. Air dah naik kepalalah tu... tak ada tempat nak lepas sebab talak tiga... nak cari jalang tak boleh sebab pakai jubah dan serban... malulah nak kawin dengan yang lain tak ada sapa yang sudi... apa boleh buat rogollah.... rogol perlembagaan.

    ReplyDelete
  7. BODOH NYA PAS TAK AKAN HABIS nampak gaya nya

    Lawak !!!!!!!

    Macam ini punye orang pun boleh jadi TMB

    Bodoh ke orang orang Kelantan ????

    ReplyDelete
  8. aku demi allah peminat pas sejak kecil...tapi mulai skrg umur aku 45 tahun,,,aku akan panggil parti ini sbg PARTI KAPAL SELAM..BUKAN parti islam...akhlak ulama makin jauh dari islam..mulut jer sebut hudud akhlak,,terukk...tunggu pengundi menghukum ulama(yg mereke sndiri yg gelar ulama)

    ReplyDelete
  9. Elok le pasug ni dkeluarkan dr pr... Masukkan pasma.. Jadikan pasma parti politik... Geng ustaz ni bukannya islamik... Nabi ajar utk berdakwah dan menyanyangi to geng ni lari tugas dakwah... Sebalikknya lancar perang plk... Nabi dihina di lempar batu masih lagi berdakwah... Tidak putus asa.. Tp geng pasug ustaz ug ni kena herdik dan perli dgn dap dah tarik muka panjang buat decisoan pun gila babi... Jenis ni ke pejuang islam.. Depa ustaz pasug berketuakan hadi jauh perangai dr nik aziz... Biar le depa tu bawa pasug kearah depa.. Xkeman depa akan berperang sama sendiri... Tinggalkan labu ni dgn labu labunya sendiri... Nasib ko lah labu... Pasug....

    ReplyDelete
  10. Kalau dah putus hubungan sila letak jawatan Dengan sukarela disebabkan tiada kepentingan politik.apakah penjawat pas hendak perkudakan gaji dalam pentadbiran yang sudah diputuskan hubungan.apakah lebai malang ini mengajar pas supaya engkar keputusan muktamar dan keputusan kuasa veto tanpa dibahas hj.tolol barua pil kuda broker jebon? Hanya umngok yang pandai melabel haramjadah takan nak ikut macam umngok berbeza sekali dengan amanat hj.kluk klek.

    ReplyDelete
  11. Keputusan tertinggi dalam PAS adalah Muktamar PAS. Usul DUPP dan Majlis Syura Ulama adalah di bawah daripada Muktamar. Bagaimana seorang Timbalan Musyidul Am dan Naib Presiden PAS terlalu jahil dan buta perundangan parti sendiri?

    Manusia Munafik seperti inikah yang mahu kita lantik untuk menjalankan hukum Allah (Hudud) di bumi Malaysia ini? Bukan setakat ""Chop like this", nantinya mencuri sebuku roti Gardenia pun akan dikenakan hukuman rejam sampai mati sekiranya orang tolol begini diberi mandat menjalankan Hukum Hudud.

    ReplyDelete
  12. selagi boleh hina...hina...selagi boleh keji...keji...selagi boleh maki....maki....bila kata sekular, lib dan islam tanpa syariat....marah....bila kata x ikut sunnah....marrah...tapi bila dah kalah...mcm2 tohmahan dibuat demi utk menyusahkan yg menang mentadbir ikut perancangan mereka pula...betulla kata Quran...selagi tak redho dgn kehendak sekular lib dan golongan2 durjana ni...selagi tu depa x diam...asal org pantai timur dah...tapi jiwa xdok ke isle...jiwo ke dap sokmo

    ReplyDelete
  13. Di dalam hubungan suami isteri, bila si suami dah cakap kaw-kaw mengenai hasrat cerai didepan khalayak. Sudah tentu si isteri merajuk. Isteri pun ada maruah. Lalu si isteri pun mintalah si suami keluar dari rumah si isteri di Pulau Pinang.

    Tak boleh lah si suami sekarang nak kata ... jangan jumping the gun.

    ReplyDelete
  14. Seorg yg kecik jiwa.. Seorg yg pandai agama tetpi bukan pejuang agama sebagaimana yg nabi kehendaki... Xda pendekatan bijaksana dari dia.. Tgk le memerentak kelatan dgn mat rileks .. Sempai ari ni rakyat selatan masih terseksa... Moga Allah sahaja yg ,embalas pemimpin zalim yg tidak menghirau kan rakyat ni... Ni jug pemimpin yg xreti nak berdakwah dan berdiskusi.. Dan kna herdik dah ambil keputusan bercerai.. Xsampai tahap nabi yg kna baling batu dan diperangi lg... Pemimpin yg pandai ckp tp xboleh buat keje.. Ni le pas nak hari ni.. Kecewa sgt aku sbg pengundi pas ada pemimpin mcm ni...

    ReplyDelete
  15. Tak payah berbelit-belit, sahkan sahaja apa yang diputuskan oleh muktamar, putus hubungan dengan DAP, arahkan ahli PAS yang memegang jawatan letak jawatan, lepas kita kita bina kekuatan baru. Jangan biar tergantung-gantung seolah2 PAS ni kebulur sangat dekat jawatan itu. Ini boleh menjejaskan nama baik PAS dan golongan Ustaz2 yang mulia. PAS sebelum ini pun tiada apa2 pun jadi tak jadi masalah sekiranya kembali ke asal. Keyakinan dan tawakal kepada Allah itu patut kita utamakan.

    ReplyDelete
  16. guang eng mu jgn buih gaji nengok puok ug nok nelang setaro mano, bior ahli pasu tahu sapa hok benggong, base bodo sombong

    ReplyDelete
  17. Nok talak2..Dap tu parti bukan binimu weiii.....talak...talakkkkk.....pelik lah oghe tuo niii...mabok kot....minum Thai Song...

    ReplyDelete
  18. bila di lahirkan tidak di azankan dan dikomat nilah jadinya siapa makan lada dia pedas hiblis ada mengajar kita

    ReplyDelete
  19. Nik amar asal buka mulut....bau lonkang!
    Walaupon bau longkang...walaon2 tetap setia

    ReplyDelete
  20. Mat rileks dan nik rover dua dua bengong tapi bab2 wat kiro dalam gelap memang kepakaran dia orang.Nik amarlah arkitek menjatuhkan husam musa dibantu oleh wat yet wat yet dia spt nik abodoh.Ambo dengar koba dgn nik abodoh pun kekoh lor ni pasal calon dun chempaka hari tu..mat rileks mung tok soh dok perasanlah.Rakyat kelate nak muntah tengok muka mung.Tunggulah pru14 ni baru tahu langit tu tinggi ko rendah.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa