Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, June 9, 2015

Huh......dah menggelupur lemas dalam cirit sendiri!

Mungkin lepas ni akan muncul lebih ramai makhluk berlidah biawak?

Mahfuz: Hujah putus dengan DAP kuat, Islamik
mk - 4:00PM - 8 Jun 2015

Pengerusi jawatankuasa usul PAS dalam muktamar lalu Datuk Mahfuz Omar menegaskan usul memutuskan hubungan dengan DAP sudah pun dipersetujui.

Katanya, Dewan Ulama telah menyenaraikan sembilan alasan kenapa langkah itu harus diambil.

“Sembilan alasan itu ialah alasan untuk menunjukkan bahawa sudah cukup kerjasama itu, perlu ditamatkan dengan sembilan alasan.

“Jadi saya percaya Dewan Ulama sudah merujuk dari sudut Islamnya, yang menunjukkan ulama berpendapat sudah cukup kerjasama itu, (kini) perlu ditamatkan,” kata Mahfuz.

Kekeliruan itu muncul apabila pemimpin kanan PAS berkata keputusan itu masih belum muktamad.
Dewan Ulama pula berkata usul mereka  “mencadangkan”, bukan “menegaskan” seperti diluluskan.

Pada masa yang sama, bekas timbalan presiden PAS Mohamad Sabu sudah pun mengumumkan akan berundur daripada jawatan disandangnya dalam sebuah syarikat berkaitan kerajaan (GLC) Pulau Pinang kerana taatkan ulama.

Jadi parti pro-Pakatan saja?

Sementara itu, Mahfuz juga berkata beliau tidak fikir anggota Dewan Ulama yang turut menganggotai Majlis Syuara tidak akan mempertahankan keputusan muktamar yang berpunca daripada usul mereka sendiri.

“Jadi (perkara) ini harus dilihat. Tapi apa-apa pun saya serah kepada Majlis Syura,” katanya.

Sambil mengulas beberapa kemungkinan yang akan berlaku di Selangor, Mahfuz berkata beliau tidak fikir PAS akan bekerjasama dengan BN di Selangor “tetapi boleh jadi satu komponen yang mesra Pakatan”.

Ditanya sama ada PAS akan membuat pusingan U dengan keputusan itu, Mahfuz menjawab tindakan itu sukar dilakukan.

“Kalau u-turn persepsi orang Islam akan melihat sebaliknya terhadap PAS,” katanya lagi.

“Saya melihat pada pandangan (menyebut) orang akan menyatakan PAS hanya pentingkan kedudukan kerana ada keuntungan dan sebaliknya, sedangkan PAS ini dia punya hardcore ialah orang Islam.

14 comments:

  1. Ayo yo pas...inna dey?

    ReplyDelete
  2. Ayo yo pas...inna dey?

    ReplyDelete
  3. Brjuang tak kebuloq duit..mat sabu letak jwatan.
    Yg lain mcmana...muka bole sorok dlm jubah kot.!!

    ReplyDelete
  4. Busuknya wehhh, ulama tak cukup akal bergelumang dgn ciritnya sendiri. Ada sesiapakah yg rela tolong bersihkan ulama tu? Mungkin Nasa dan Hasan Jati akan bingkas datang membersihkan ulama yg busuk itu.

    ReplyDelete
  5. Bahaya sekiranya ada gunting dlm lipatan..teman seperjuangan di pelahapnya semata2 utk mncari kedudukan....
    PR perlu bijak menilai PAs...

    ReplyDelete
  6. Kenapa orang yang membawa usul senyap dan sunyi,PAS dan semua pemimpin tertinggi tidak sedar maknusia itulah sebenarnya duri dalam daging dan perasit dalam PAS SB dari UMNO bagi menjahanamkan hubungan dan setia kawan dalam PR,sekarang kerana kebusukan hati yang keluar dari seorang yang busuk hati pemimpin yang menerima akibat dan ahli PAS yang tidak berdosa akan hilang sumber rezeki mereka ,apakah sanggup pemimpin PAS melihat ahli bawahan menadah tangan kepada PR untuk mendapat semula rezeki itu.Memang ahli PAS taat tapi ketaatan itu biarlah kena pada tempat,takan lah bila ketua terejun lobang pengikut juga turut terjun,insaflah wahai pemimpin yang gila kuasa,balik kepangkal jalan kami ahli bawahan yang menerima padahnya.

    ReplyDelete
  7. Apa tunggu lagi peminpin di Selangor yang ada jawatan dalam Pakatan Rakyat,sila letak jawatan dengan segera sekiranya tidak letak bereti kamu semua tidak patuh kepada suruhan ulamak kau terutama kepada mursidul am pas dan tuang presideng,kalau tak letak juga .tampal je muka dengan tahi babi,itu maruah kau semua.padan muka kamu semua.tak lama pun dah dapat musibah,sebab kamu semua mengkhianti kawan sendiri.

    ReplyDelete
  8. Kalau ahli PAS tak letak jawatan jadi MACAI DAP seperti dituduh oleh geng UG terhadap profesional.

    Ahli PAS tak letak jawatan jadi MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP, MACAI DAP,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro satu atau dua line cukup la.

      Delete
  9. Ginilah jadinya melayu macai pkr dan jebon yg 'terhutang budi' dgn undi DAP , meroyan sana meroyan sini .................. akan datang melayu 'terhutang budi' dgn Dajjal pada ketika kehidupan yg amat susah dan memeritkan ............. pada ketika itu agama pun ditinggalkan kerana dek terhutang body ! Abe hati2 kubur semakin menjemput mari !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Letak jawatan dulu lepas tu kukok lah kuat2.Jangan dok tunjuk bodo malu kokram.

      Delete
  10. Haha...ular dalam semak sedang mencari air...

    ReplyDelete
  11. terus guna siku dan lutut sebagai alat berfikir

    ReplyDelete
  12. Wahai semua ahli2 pas...berpegang kuatlah kamu dengan 'AMANAT HAJI HADI' tuang presideng...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa