Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, June 7, 2015

'Kemaluan besar' tak mengapa!

Fulus punya pasal ....kemaluan besar tak mengapa!
SUNDAY, JUNE 07, 2015

Memang pelik dan ada yang tak kena' dalam institusi Ulama Pas apabila mengusulkan usul tergempar untuk putus hubungan dgn DAP tapi mahu kekal dalam Pakatan Rakyat.

“Usul kita adalah memutuskan hubungan dengan DAP. Bukan dengan PKR atau Pakatan Rakyat (PR). Sebab PR bukan DAP, dan DAP tidak semestinya PR,” kata Mokhtar Senik ketika membahaskan usul itu. 

Tak pelikkah? Putus hubungan dgn DAP tetapi masih mahu bersama dgn pakatan.... waima DAP pun ada dlm pakatan! 

Betullah DAP itu bukan PR. Tetapi DAP ada dalam PR, tau tak? Pakatan bukan DAP dan bukan juga PKR. Tetapi Pakatan adalah permuafakatan antara tiga parti, PAS, PKR dan DAP. Bila salah satunya memutuskan hubungan dengan salah satu dari rakannya itu, maka mana ada lagi Pakatan ? 

Usul tersebut telah diterima sebulat suara tanpa bahas.Bagaimanapun sebaik sahaja usul diluluskan, seorang perwakilan Kelantan, Abdul Fatah Mahmud segera bangun dan berpendapat keputusan untuk memutuskan tahaluf siyasi itu perlu dikaji semula dari sudut maslahah dan politik sebelum membuat keputusan itu. 

Nor Azli kemudiannya bangun semula membantah syor Hassan memandangkan usul itu telah diterima sebulat suara. Pengerusi tetap memutuskan cadangan memutus hubungan DAP dikekalkan tanpa pindaan.  Baca di sini

Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Mahfodz Mohamed dengan sombongnya mengakui sudah terlalu lama bersabar dengan penghinaan DAP.

"Usul putus hubungan bukti PAS bukan kuda DAP" katanya.

Usul berkenaan membuktikan bahawa PAS masih ada maruah katanya di sini.

Lihat betapa bongkaknya Dewan Ulama dengan usul tersebut. Tidak memberi peluang kepada pandangan lain supaya perkara itu dibincangkan dengan lebih teliti. 


Mereka bertakbir berulang kali. Gegak gempita kerana kononnya telah berjaya membuktikan bahawa parti Islam ini ada dasar dan prinsip.... 

Tetapi bila Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sentap, minta semua wakil PAS yang menduduki jawatan dalam kerajaan negeri supaya meletak jawatan selepas muktamar PAS meluluskan usul supaya parti itu memutuskan semua hubungannya dengan DAP, ulama terkentut kerana terkejut! 

Macamana tak terkejut biawak? PAS Pulau Pinang telah dilantik ke pelbagai jawatan di sektor berbeza, termasuk di kedua-dua pihak berkuasa tempatan (Majlis Bandaraya Pulau Pinang dan Majlis Perbandaran Seberang Prai), serta Majlis Agama Islam Pulau Pinang, selain Jawatankuasa Kemajuan Kampung (JKKK). 

Hanif Harun yang mendakwa PAS dipinggir di Pulau Pinang ,telah dilantik menganggotai Ahli Lembaga Pengarah Kolej Islam Teknologi Antarabangsa Pulau Pinang (KITAB).   

Adun tunggal PAS Permatang Pasir Datuk Haji Salleh Man pula dilantik sebagai pengerusi Majlis Agama Islam Pulau Pinang. Jawatan bagi pimpinan PAS di kedua-dua MBPP dan MPSP juga telah ditambah, malah pimpinan tempatan PAS turut memegang 50 peratus jawatan JKKK di banyak kawasan. Selain itu, ahli-ahli PAS turut dilantik sebagai penyelaras di lima kawasan yang gagal dimenanginya dalam pilihan raya lepas.PAS menang hanya satu kerusi sahaja di Pulau Pinang!
Banyak kebaikan yang telah dilakukan oleh kerajaan negeri Pulau Pinang walaupun negeri itu ditadbir oleh Ketua Menteri dari DAP. Ini diakui sendiri oleh bekas Setiausaha Akhbar Menteri di Jabatan Perdana Menteri.Korang baca sendiri di sini

Kerajaan Pulau Pinang akan terima dengan goyang kaki perletakan semua jawatan di atas tadi tanpa banyak soal , kata LGE.  

Mulalah masing-masing menggelabah dan menyalahkan LGE, tuduh dia 'gopoh'. Hoi tunggu apa lagi? Kerjabuat mesti efisyen. Itu gaya LGE buat kerja tanpa bertangguh, tanpa mahu membuang masa!  

LGE bukan macam ulama mercun yang hanya berdegar-degar bunyinya tapi hancus! Bakar mercun sampai mencederakan diri sendiri, itulah yang dapat kita lihat dengan keangkuhan Dewan Ulama memutuskan hubungan dengan DAP tanpa berfikir kesan disebaliknya. 

Sebelum ni kata  'bukan kuda DAP', sekarang dah jadi macam 'kaldai DAP' pula! Sebelum ni kata ada dasar dan prinsip... sekarang ni apa macam? Tak malukah kerana masih mahu mengendeng fulus dari kerajaan DAP? 

Orang seperti Mat Sabu, yang korang hina dan beri gelar sebagai Sekular, Bapak Jebon, Bapak Anjing itu lebih mulia dari orang yang anggap dirinya sebagai ulama suci....telah melepaskan semua jawatannya serta merta kerana wala' dengan keputusan Dewan Ulama. 

Tindakan bermaruah Mat Sabu itulah buktinya orang yang ada prinsip.Ada pegangan. Ada integriti.Tolonglah tabek kepadanya! Takbir 10 kali untuk Mat Sabu! Hahahaha! 


Tunggu apa lagi wahai Salleh Man, Ust Hanif Harun, Fadzil Kemi, Bukhari YDP Pas Kepala Batas? Tunggu apa lagi wahai  Yaakob Ahli Majlis MBPP (PAS)? Ramai lagi tu....Hangpa semua tak wala' dengan keputusan ulama' kah?Tunggu apa tunggu?? 


Berikut komen-komen kawan difesbuk:


Ipoh Mali:  Dengaq Cerita Majlis Syura..Dewan Ulama, Tengah Belek Tafsir Quran , Hadis dengan Kitab fiqh malam ni.. depa tengah cari dalil mcm mana nak putuskan hubungan dengan DAP tanpa perlu letak jawatan di Pulau Pinang.. 

Kalau Tak dapat.. Mungkin Esok Lusa Depa terpaksa Guna dalil U-Turn..  


Kalau sapa2 ada dalil, boleh hubungi Majlis Syura pada kadar segera.... Ostad2 dan Pejuang agama tak sanggup lepaskan jawatan di Pulau Pinang.. mcm mana nak bayaq duit kereta.. duit rumah.. Bini dah bertambah.. 


yang dap pertikai hanya presiden kau yang tolol. dap tak pernah kutuk pas. ketua kau yang tolol kaki ponteng, pemfitnah, mungkir janji.. kalau mcam tu sifat ketua kau yang tolol bukan cina dap yang marah allah juga marah lah bahalol..  


'PAS tunggangan DAP suatu retorik dan polimek direka UMNO untuk menakut2kan orang kampung' Para Ulama dan ahli PAS yang menjadi sesetif dan berkecil hati kerana termakan dakyah parti lawan lebih baik duduk saja dirumah atau disurau kerana tidak layak bergelar politikus. 


Sheikh Jebon Kacak: Dengaq habaq DAP Selangor mintak PKR pilih DAP atau PAS? Ha ha ha.... Lepaih ni pakat memondok di Pondok Ulamak Jadian Mokhtar Senik al Maunah lah weii.... 

Saddam Jebon Tingkap: Mat Sabu yg korang hina dn maki mcm2 telah melepaskan jwtnnya serta merta stlh LGE mngarahkan ahli2 Pas meletakkan jwtn didlm kerajaan Pulau Pinang.. Krn apa ??? Krn mngikut kata putus usul yg tlh diluluskan oleh Dewan Ulamak Pas Pusat yg memutuskan sbrg hbgn kerjasama dgn DAP.. Ustaz2 mangkuk hayun bila lagi ??? Sembang bab islam berbuih-buih mulut.. Celakalah kamu2 semua.. Phuihhhh !!! Sekian 

Mat Sabu letak jawatan atas dasar mematuhi usul ulama dalam memutuskan hubungan bersama DAP. Exco Pas didalam kerajaan negeri tidak walak ulamak kah?  - sumber

9 comments:

  1. ber'ayah'kan berotak tolol habih anak pinak mabuk ketum sebab terlebih tertelan pil kuda.sendiri kata sendiri tanggung.lidah tak bertulang itu lah bahananya.kan parti hamPaskan KUAT.jangan duk kluk klek pula.bila bercakap siap nas2 dan hadis bagai"sabar separuh drpd iman" kunun.bila kena batang hidung mula tuduh LGE gopoh.masuk raja lawak ja lah.

    ReplyDelete
  2. Parti lebai2 malang ni..kutuk LGE...sampai terjerit jerit
    LGE sebut je nk tarik semua bntuk ttg duit
    Pak lebai malang ni semua tercirit cirit..


    ReplyDelete
  3. Depa nak letak jawatan juga tapi tunggu wahyu dari ulama dulu sebab dewan ulama dan majlis syura belum diturunkan wahyu dari langit lagi , LGE baru bersuara belum pecat lagi tak malu ka bila cukup bulan nanti terima gaji dari ketrajaan pimpinan LGE tu nanti ada dalil pula bukan duit LGE seorang tapi duit hasil negeri,kita tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
  4. Hahaha PAS DAMACAI, LGE bg tau sikit dah mengelupoq, lidah munafik..

    ReplyDelete
  5. exco pas Selangor janagn tunggu lagi.sila letak jawatan kerana kau mesti wala! dengan apa yang diputusklan oleh MU ,sekiranay kau degil bererti kau adalah malaun .ptuiiii.Putus dengan DAP tapi makan hasil Pakatan ,apa maknya tu.Dalam satu pingan ada babi dan ada ikan ,pas nak amakn ikan tapi taknak makan babi,Hukumnya halal atau haram atau halam.menjadah

    ReplyDelete
  6. Pas bukan kuda DAP tapi babi DAP.

    ReplyDelete
  7. Klu lah parti DAP atau PKR buat "FITNAH" mcm pilkuda tuu kpd calon PAS bgmnkah agaknya respon Hadi & walaon2nya itu?

    DAN

    Klu lah Wan Azizah buat "FITNAH" trhdp Hadi bhw dia bnar2 jls tak LAYAK dan tlh gagal diTrngganu & Kedah...sprt mana Wan Azizah tlh di"FITNAH" oleh Hadi tanpa melihat kpd MERIT yg Wan Azizah miliki,, bgmn kah gelagat Hadi & walaon2nya itu agak2nya??

    DAN

    DAN

    Klu lah Anwar LKS LGE & Wan Azizah jenis PONTENG U-Turn putar BELIT dolak dalik & buat FITNAH mcm Hadi dah buat..agak2nya lah apa yg Hadi & walaon2nya itu akan buat???


    Kita..

    Kita wajib takleh tertipu hanya dgn kata2-gaya-pakaian-SORBAN dsbnya..

    Kita patut insaf sdlm7nya adakah putar BELIT U-Turn khianat FITNAH itu mrupakan "akhlak-AKIDAH" RasuluLLAH?

    Klu itu bukan & BUKAN "akhlak-AKIDAH" RasuluLLAH jd itu akhlak siapa??

    Itu AKIDAH siapa???

    ITU

    ITU...akhlak?

    ITU....AKIDAH??

    ITU akhlak AKIDAH sape camtu???


    Hadi boleh mintak tolong Yusof Al-Qardhawi tolong sahkan..bukankah PUTAR-dolak-DALIK-khianat-FITNAH itu mrupakan akhlak-AKIDAH "Yahudi-Harbi" laknatuLLAH????


    Semoga HAKIKAT hakiki sbnr7KBNARAN yg azali bnar7TERANG berCAHAYA mnyuloh "akhlak-AKIDAH" pmbawaFITNAH kaki FITNAH & sibapakFITNAH yg sgt7HINA lg trsgt7 jijik skali....amiin

    ReplyDelete
  8. Klu lah parti DAP atau PKR buat "FITNAH" mcm pilkuda tuu kpd calon PAS bgmnkah agaknya respon Hadi & walaon2nya itu?

    DAN

    Klu lah Wan Azizah buat "FITNAH" trhdp Hadi bhw dia bnar2 jls tak LAYAK dan tlh gagal diTrngganu & Kedah...sprt mana Wan Azizah tlh di"FITNAH" oleh Hadi tanpa melihat kpd MERIT yg Wan Azizah miliki,, bgmn kah gelagat Hadi & walaon2nya itu agak2nya??

    DAN

    DAN

    Klu lah Anwar LKS LGE & Wan Azizah jenis PONTENG U-Turn putar BELIT dolak dalik & buat FITNAH mcm Hadi dah buat..agak2nya lah apa yg Hadi & walaon2nya itu akan buat???


    Kita..

    Kita wajib takleh tertipu hanya dgn kata2-gaya-pakaian-SORBAN dsbnya..

    Kita patut insaf sdlm7nya adakah putar BELIT U-Turn khianat FITNAH itu mrupakan "akhlak-AKIDAH" RasuluLLAH?

    Klu itu bukan & BUKAN "akhlak-AKIDAH" RasuluLLAH jd itu akhlak siapa??

    Itu AKIDAH siapa???

    ITU

    ITU...akhlak?

    ITU....AKIDAH??

    ITU akhlak AKIDAH sape camtu???


    Hadi boleh mintak tolong Yusof Al-Qardhawi tolong sahkan..bukankah PUTAR-dolak-DALIK-khianat-FITNAH itu mrupakan akhlak-AKIDAH "Yahudi-Harbi" laknatuLLAH????


    Semoga HAKIKAT hakiki sbnr7KBNARAN yg azali bnar7TERANG berCAHAYA mnyuloh "akhlak-AKIDAH" pmbawaFITNAH kaki FITNAH & sibapakFITNAH yg sgt7HINA lg trsgt7 jijik skali....amiin

    ReplyDelete
  9. Parti Angkot Sampah tak akan ke mana mana pon.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa